המדינות “מאדימות”, וביטולי הטיסות לישראל מתחדשים

לאחר שבריטניה נכנסה לרשימת המדינות האדומות, וירג'ין אטלנטיק ובריטיש איירוויז הודיעו על עצירת הטיסות בקו ת"א-לונדון • גם TAP הפורטוגלית משהה את טיסותיה בקו ליסבון-תל אביב • עוד אמורות להיכנס לרשימה האדומה: צרפת, ספרד, אירלנד, פינלנד ונורווגיה

שדה תעופה בן גוריון / צילום: מיכל רז חיימוביץ
שדה תעופה בן גוריון / צילום: מיכל רז חיימוביץ

המדינות "מאדימות" וביטולי הטיסות לישראל מתחדשים: בריטניה נכנסה לרשימת המדינות האדומות בסוף השבוע והחברות הזרות המפעילות טיסות בקו תל אביב-לונדון, הודיעו על ביטול הטיסות: וירג'ין אטלנטיק עוצרת את טיסותיה לישראל עד 31 בדצמבר ובריטיש איירוויז מבטלת את הקו שלה עד ל-9 בינואר.

גם TAP הפורטוגלית משהה את טיסותיה בקו ליסבון-תל אביב, מה-26.12 ועד ה-24.1.

ביום ראשון תתכנס ועדת החוקה לאשר את הגדלת הרשימה עם מדינות נוספות, ובראשן איחוד האמירויות - היעד הבולט ביותר (אחרי ארה"ב) לתקופה זו עם עשרות טיסות בשבוע. עוד ברשימה: צרפת, ספרד, אירלנד, פינלנד ונורווגיה.

נזכיר כי מדינות שמסווגות כאדומות על פי קריטריונים שקבע משרד הבריאות לנוכח חשש להתפשטות זן האומיקרון, הן מדינות שחל איסור לטוס אליהן אלא באישור ועדת חריגים. החוזרים ממדינות אלה מחויבים לבידוד של שבעה ימים, בכפוף לביצוע בדיקת קורונה ביום השביעי לחזרתם. נוסעים מחוסנים יוכלו לעבור לבידוד ביתי לאחר הבדיקה שיבצעו בנתב"ג - לאחר שיחתמו על הסכמון שכולל מעקב אחריהם דרך הסלולרי. מי שאינו מחוסן יידרש להעביר את היום הראשון לבידוד במלונית, ולאחר קבלת תשובה שלילית לבדיקה שנעשתה לאחר הנחיתה, יוכלו לעבור לבידוד ביתי.