פריון תכננה לגייס 100 מיליון דולר אך ביקושי יתר גבוהים כמעט הכפילו את הסכום

לאחר שהחתמים בהנפקה מימשו אופציה לרכישת מניות נוספות, גדל היקף הגיוס ל-180 מיליון דולר • לקראת ההנפקה עדכנה חברת הפרסום הדיגיטלי על העלאת תחזיות שביעית בשנה האחרונה, להכנסות של 460-470 מיליון דולר השנה - צמיחה של 42% לעומת 2020

דורון גרסטל, מנכ״ל פריון / צילום: פריון
דורון גרסטל, מנכ״ל פריון / צילום: פריון

בשבוע שעבר דיווחה חברת הפרסום הדיגיטלי פריון נטוורק על כוונתה לגייס 100 מיליון דולר בהנפקת מניות. על רקע ביקושים גבוהים היא גייסה לבסוף 156 מיליון דולר, ולאחר שהחתמים בהנפקה מימשו אופציה לרכישת מניות נוספות, גדל היקף הגיוס ל-180 מיליון דולר. החתמים בהנפקה היו אופנהיימר, סטיפל וריימונד ג'יימס, חתמי המשנה היו רות' קפיטל ולייק סטריט, ונידהאם שימש כיועץ.

בסך הכול הנפיקה החברה כ-8.4 מיליון מניות, שמהוות כ-19% מהון החברה, במחיר של 21.5 דולר למניה. המחיר בהנפקה שיקף הנחה של 12% על מחיר המניה יום קודם לכן, אך הוא גבוה ב-87% ממחיר המניה בהנפקה הקודמת שביצעה החברה, בתחילת 2021. שווי השוק של פריון בנאסד"ק ובתל אביב מגיע כ-800 מיליון דולר.

פריון , בניהולו של דורון גרסטל, מספקת פתרונות דיגיטליים בתחומי החיפוש באינטרנט והפרסום. בסוף הרבעון הקודם היו לפריון מזומנים והשקעות בסך 156 מיליון דולר, ולאחר סיום הרבעון היא הודיעה על רכישת הסטארט אפ הישראלי וידאזו תמורת 35 מיליון דולר במזומן. 

"ההנפקה הנוכחית הסתיימה בביקושי יתר משמעותיים, זו הפעם השנייה בתוך פחות משנה, ואנו שמחים על הצטרפות משקיעים מכובדים נוספים לרשימת בעלי מניותינו", אמר יו"ר פריון, אייל קפלן. הוא הוסיף שהבעת האמון של שוק ההון "תסייע לנו להמשיך ביישום אסטרטגיית הצמיחה שהתווינו בצורה מוקפדת וממוקדת, כפי שעשינו עד כה".

לקראת ההנפקה עדכנה החברה על עוד העלאת תחזיות לשנים 2021-2022. זוהי הפעם השביעית שהחברה מעלה תחזיות מאז שפרסמה לראשונה את התחזית השנתית שלה בפברואר האחרון.

התחזית המעודכנת היא להכנסות של 460-470 מיליון דולר השנה, צמיחה של 42% לעומת 2020, וצמיחה נוספת של 29% בהכנסות ב-2022 ל-590-610 מיליון דולר. ה-EBITDA המתואם (רווח בנטרול ריבית, מס, פחת והפחתות) יגיע בשנה זו ל-64-65 מיליון דולר, צמיחה של 97%, ויצמח ב-27% ב-2022 ל-80-84 מיליון דולר.

בעקבות העלאת התחזיות והגיוס, באופנהיימר כתבו כי המומנטום החיובי נמשך, והעריכו שהגיוס נועד לתמוך ברכישות עתידיות בתחומי הקריאייטיב הדינמי או בפרסום דיגיטלי בטלוויזיות חכמות, שם לחברה כבר יש דריסת רגל. המלצתם למניה נותרה ללא שינוי, "תשואת יתר" במחיר יעד של 35 דולר, שגבוה ב-59% מהמחיר הנוכחי.

במקביל, בנק ההשקעות ריימונד ג'יימס, ששימש כחתם בהנפקה, החל לסקר את מניית פריון בהמלצת "תשואת יתר" ובמחיר יעד של 31 דולר, שגבוה ב-41% מהמחיר כיום. כלכלני ריימונד ג'יימס כתבו כי יש מספר מגמות אטרקטיביות, וכי היקף השוק שאליו פונה החברה הוא גדול וצומח.

להערכתם, היקף השוק הכולל (שוק הפרסום הדיגיטלי) הוא 420 מיליארד דולר, והוא יצמח ל-730 מיליארד דולר עד 2025, כשהוא מהווה כ-75% מכלל ההוצאה הגלובלית על פרסום. הם מעריכים שהצמיחה של פריון תגיע בעיקר משוק הפרסום הפרוגרמטי, שהיקפו כיום 60 מיליארד דולר, והוא צומח בכ-15% לשנה.