בדרך ללונדון: הישראלית שפיתחה טכנולוגיה לניתוח סיכונים ימיים

Windward עתידה להתחיל להיסחר בבורסת AIM לפי שווי של כ-530 מיליון שקל • טכנולוגיית הבינה המלאכותית שלה מספקת מידע על כלי שיט מרכזיים בים

מתן פלד (מימין) ועמי דניאל, מייסדי החברה / צילום: איל יצהר
מתן פלד (מימין) ועמי דניאל, מייסדי החברה / צילום: איל יצהר

חברת הטכנולוגיה הישראלית Windward צפויה להתחיל להיסחר השבוע בבורסה המשנית של לונדון, AIM, לפי שווי של כ-127 מיליון ליש"ט, שהם כ-530 מיליון שקל. החברה דיווחה על גיוס של 34.5 מיליון ליש"ט ברוטו ממשקיעים מוסדיים, ועל כוונתה לרשום את מניותיה למסחר ב-AIM במחיר של 155 פני למניה. המסחר במניה יחל ב-6 בדצמבר.

Windward הוקמה בשנת 2010 על-ידי עמי דניאל, המכהן כמנכ"ל, ומתן פלד אשר מנהל את הפעילות בארה"ב. יו"ר החברה הוא הלורד אדמונד ג'ון בראון, לשעבר מנכ"ל חברת BP, שהצטרף לדירקטוריון Windward בשנת 2018. בין המשקיעים בחברה נמצאים קרן Aleph, XL Innovate, אלטשולר שחם ועוד.

המסחר הימי צפוי להגיע השנה ל-14 טריליון דולר 

החברה פיתחה טכנולוגיית בינה מלאכותית (AI) שמיועדת לניתוח של סיכונים ימיים, על-ידי מיפוי וניתוח של כל המידע על התנועה הימית. מטה החברה נמצא בישראל ויש לה נוכחות בבריטניה, ארה"ב, דנמרק ואיחוד האמירויות.

לפי החברה, פתרון התוכנה שהיא פיתחה ומשווקת נועד לספק מידע בזמן אמת על כלי שיט מרכזיים בים, ומאפשר למשתמשים בה לקבל החלטות מבוססות מידע ולנהל את הסיכונים שלהם. החברה מציעה את הפלטפורמה שלה במודל של SaaS (תוכנה כשירות) במסגרת תשלום שנתי למנוי. בין לקוחות החברה ניתן לציין את חברות האנרגיה BP ו-Shell, והבנקים HSBC ו-Danske Bank, כמו גם סוכנויות ממשל בארה"ב ובאירופה.

בווינדוורד מציינים כי המסחר הימי צפוי להגיע השנה ל-14 טריליון דולר, כ-90% מכלל המסחר העולמי. ה-ACV של החברה (Annual Contract Value) הסתכם בספטמבר ב-19.7 מיליון דולר, נתון המשקף צמיחה שנתית ממוצעת של 30% מסוף 2017. נתונים שמספקת Windward מצביעים על כך שב-2020 הכנסותיה היו 14.6 מיליון דולר לעומת 5.9 מיליון דולר ב-2017, ולדבריה, המודל מבוסס ה-SaaS שלו רווחיות גולמית של 79% (ב-2020) - "מספק לחברה מסלול ברור לכיוון של רווחיות בעתיד".

המנכ"ל דניאל מסר כי "אנחנו מאושרים מהתמיכה שקיבלנו, המאפשרת לנו להגדיל את ההשקעות בפלטפורמה מבוססת ה-AI שלנו, שבה השקענו עד כה מעל 25 מיליון דולר". הוא הוסיף כי המסחר הימי נרחב ומסובך, עם הרבה בעלי עניין ומעט ראות (visibility), וכי הגברת הרגולציה, על רקע הצורך לוודא שמירה על סנקציות ולבחון את פליטת הפחמן, מסייעת לחברה.