השת"פ מעמיק: אלביט מערכות פתחה חברה-בת באיחוד האמירויות

חברת-הבת תיקרא "אלביט מערכות אמירויות" ותפעל לפתח שיתופי-פעולה ארוכי-טווח עם כוחות הצבא של איחוד האמירויות, לנהל תהליכי התאמה של פתרונות טכנולוגיים לצרכים המבצעיים של משתמשי הקצה ולהוביל העברת טכנולוגיות לשותפים המקומיים • וגם: מה הציגה אלביט בסלון האווירי בדובאי?

קסדת אפאצי של אלביט מערכות / צילום: אלביט מערכות
קסדת אפאצי של אלביט מערכות / צילום: אלביט מערכות

אלביט מערכות, חברת התעשיות הביטחוניות הגדולה בישראל, פתחה חברה-בת באיחוד האמירויות, שתיקרא "אלביט מערכות אמירויות". בהודעת החברה נאמר כי החברה-הבת פועלת לפתח שיתופי-פעולה ארוכי-טווח עם כוחות הצבא של איחוד האמירויות, מנהלת תהליכי התאמה של פתרונות טכנולוגיים לצרכים המבצעיים של משתמשי הקצה ומובילה העברת טכנולוגיות לשותפים המקומיים.

כזכור, בגלובס פרסמנו כי בשנה שחלפה מחתימת "הסכמי אברהם" כמעט ולא נחתמו הסכמי מכר ביטחוניים לאמירויות ולבחריין מסיבות שונות, ועיקרן מגבלות ובקרה הדוקה של משרד הביטחון. בחודשים האחרונים ניכרת תזוזה במישור הזה, וכמה חברות כבר חתמו על עסקאות כאלה. המהלך של אלביט מעיד על העניין הרב שלה בשוק האמירתי ובמפרץ בכלל, דרך האמירויות.

רן קריל, סמנכ"ל שיווק ופיתוח עסקי בינלאומי באלביט מערכות, מסר: "'הסכמי אברהם' מהווים בסיס איתן לשיתופי-פעולה עסקיים באזור. איחוד האמירויות ומדינות אחרות באזור הן שווקים חדשים וחשובים עבור אלביט מערכות. אנו מאמינים כי פורטפוליו הפתרונות הרחב שלנו, יחד עם הניסיון המוכח שלנו בבניית פעילויות תעשייתיות וטכנולוגיות מקומיות במגוון מדינות, ממצבים אותנו היטב כדי לתת מענה לצרכים ולהזדמנויות באזור זה". 

גאווה ישראלית בסלון האווירי בדובאי

אלביט, כמו כמה מהתעשיות הביטחוניות האחרות, פתחה ביתן בסלון האווירי בדובאי 2021 שנפתח בימים אלה, שם היא מציגה פתרונות ללוחמה רשתית רב-ממדית, חימוש אווירי מדויק, מערכות ראש לטייסים ומערכות הגנה על מטוסים.

עוד בביתן: תצוגת נושא הלוחמה הרשתית הרב-ממדית תכלול פתרון רשת תקשורת אינטגרטיבית לאוויר, לים וליבשה, החל מהרמה הטקטית ועד לרמת המפקדה. כמו כן יוצגו מערכות רדיו דיגיטלי ממשפחת אילינקס וכן את מערכת הטוריקס להרכשת מטרות מדויקת ומהירה לכוחות מתמרנים. הצגת מערכות החימוש המדויק האווירי תכלול את מערכת החימוש המשוטטת האוטונומית שרקרק. 

מכשיר ראיית לילה של אלביט מערכות / צילום: אלביט מערכות
 מכשיר ראיית לילה של אלביט מערכות / צילום: אלביט מערכות

מערכות הראש (קסדות) לטייסים שיוצגו הם מסוג JHMCS-II הכוללות תצוגה בצבע וכן את מערכת ברייטנייט, שמקנה לטייסי מסוקים יכולת טיסה בלילות חשוכים ובתנאי מזג אוויר קיצוניים. כמו כן יוצגו מערכות דירקם המגנות על כלי טיס מפני איומי טילי כתף.

הביתן של אלביט ושל עוד חברות ישראליות ניצב לצד הביתן המרכזי של משרד הביטחון שהוקם לראשונה בתערוכה הביטחונית בדובאי הנחשבת ל"בלון האווירי הערבי". הביתן הזה ייפתח מחר (ב'), ויחנוך אותו יחנוך ראש סיבט (אגף היצוא הביטחוני במשרד הביטחון), תא"ל (במיל') יאיר קולס, בהשתתפות בכירים במערכת הביטחון ומנכ"לי התעשיות הביטחוניות.

שר הביטחון, בני גנץ, מסר: "השותפות ההולכת ונבנית בין ישראל לבין איחוד האמירויות לאחר 'הסכמי אברהם' היא נכס אסטרטגי. ההשתתפות וההובלה של משרד הביטחון בתערוכה היא עדות להעמקת יחסים חשובים אלה. אני בטוח שההשתתפות בתערוכה תצמיח קרקע פורה לשיתוף-פעולה נוסף בין המדינות".

ראש סיבט, תא"ל (במיל') יאיר קולס, מסר: "פתיחת ביתן לאומי ישראלי בדובאי מהווה מרכיב חדש והיסטורי במסגרת הידוק היחסים בין ישראל ואיחוד האמירויות. אנחנו שמחים על ההזדמנות להשתתף בתערוכה חשובה זו ולהציג את היכולות הטכנולוגיות המתקדמות של התעשייה הביטחונית הישראלית. במסגרת התערוכה נערוך מפגשים רבים ונדון בקידום שיתופי-פעולה חדשים".

בין התעשיות הביטחוניות שיציגו בתערוכה: אלביט מערכות, התעשייה האווירית, רפאל, החברה הממשלתית למערכות הנעה רקטית "תומר", אסטרונאוטיקס, ניר אור ויו-ויז'ן.

בתערוכה ביקר היום (א') מפקד חיל האוויר, אלוף עמיקם נורקין, במסגרת ביקור קצר באיחוד האמירויות, שם התארח בכנס מפקדי חילות אוויר, לצד הביקור בתערוכה האווירית. בכנס השתתפו מפקדי חילות אוויר מרחבי העולם, וביניהם ממדינות המזרח התיכון.

זהו ביקורו הראשון של מפקד חיל האוויר באיחוד האמירויות. הביקור מהווה חלק מהעמקת הקשר ושיתוף-הפעולה בין מדינת ישראל לאיחוד האמירויות, כחלק מ"הסכמי אברהם" שנחתמו לפני כשנה. הביקור הוא המשך לביקורו בארץ של מפקד חיל האוויר של איחוד האמירויות, הגנרל איברהים נאצר מוחמד אל עלווי, בתרגיל "דגל כחול" שנערך לפני כשבועיים.