אלביט מערכות חתמה עם דרום קוריאה על חוזים בהיקף 74 מיליון דולר

אלביט תספק מגוון של חימושים אוויריים עבור חיל האוויר של דרום קוריאה • השבוע חתמה החברה על חוזים חדשים בהיקף של כ-250 מיליון דולר

בצלאל מכליס, נשיא אלביט מערכות / צילום: אלביט מערכות
בצלאל מכליס, נשיא אלביט מערכות / צילום: אלביט מערכות

אלביט מערכות הודיעה היום (ה') כי זכתה בחוזים בסכום מצטבר של כ-74 מיליון דולר ממנהלת הרכש והתוכניות של משרד ההגנה הלאומי (Defense Acquisition Program Administration) של דרום קוריאה. אלביט תספק מגוון של חימושים אוויריים במסגרת התוכנית לאש מדויקת (Precision Fires Program) עבור חיל האוויר של דרום קוריאה. החוזים יבוצעו במהלך תקופה של חמש שנים. בסך הכל סוגרת אלביט שבוע עם חוזים חדשים בהיקף של כ-250 מיליון דולר. זאת לאחר שחתמה על שתי העסקאות נוספות עם צבא בריטניה, בהיקף של 188 מיליון דולר.

יהודה (אודי) ורד, מנכ"ל חטיבת יבשה ותעש של אלביט מערכות מסר כי "אנו רואים גידול בדרישה לפורטפוליו המגוון שלנו בתחום החימושים בזמן שחילות אוויר מחפשים יכולות אש מתוחכמות ומשפיעות יותר".

לפני כשבועיים דיווחה החברה הקוריאנית Hanwha Systems שהיא משתפת פעולה עם אלביט מערכות על טכנולוגיות אוויוניקה, המונעות בינה מלאכותית עבור התניידות במרחב האורבני, ואפליקציות ביטחוניות. בשנים האחרונות אלביט מערכות חתמה על מספר חוזים עם דרום קוריאה, ביניהם הטמעת מערכות עקיבת שטח מסוג Terrain Following-Terrain Avoidance עבור מטוסי הדור הבא של דרום קוריאה הנמצאים בפיתוח; אינטגרציה של מערכות ראש מסוג Joint Helmet-Mounted Cueing System על מטוסי F-16 של חיל האוויר הדרום קוריאני; וכן אספקה של חבילה מקיפה של מערכת שידור תת-ימית ותוכנה המשמשות את חיל הים של קוריאה הדרומית לבחינת הסונרים של מערך המעקב התת-ימי בנמל.