בעקבות בקשת שולץ: כינוס חירום של ועד העובדים; מחר יתקיים דיון בבית המשפט

ההסתדרות וועד עובדי חברת ההסעדה שולץ, שבבעלות אייפקס, קיימו אתמול כינוס חירום בעקבות בקשת החברה לעכב הליכים למשך 3 חודשים לצורך גיבוש הסדר חוב • ההסתדרות: "עמדת אייפקס בבקשה לביהמ"ש, שבה נטען בין היתר כי העלאת שכר המינימום ושכר העובדים הן חלק מהגורמים למשבר בחברה, חסרת ביסוס"

קייטרינג במקום עבודה / צילום: תמר מצפי
קייטרינג במקום עבודה / צילום: תמר מצפי

ההסתדרות וועד עובדי חברת ההסעדה שולץ, שבבעלות אייפקס, קיימו אתמול (ב') כינוס חירום בעקבות בקשתה הפתאומית של החברה לעכב הליכים למשך 3 חודשים לצורך גיבוש הסדר חוב.

במקביל, אתמול דחה השופט חגי ברנר מבית המשפט המחוזי בתל אביב את הבקשה של שולץ לתת צו לעיכוב הליכים במעמד צד אחד. "לא שוכנעתי כי יש הצדקה למתן צו במעמד צד אחד", ציין ברנר והורה לנושים להגיב לבקשה. שולץ ביקשה מהשופט לשקול מחדש את החלטתו, והיום (ג') קבע ברנר כי אין מקום לשנות את ההחלטה, ומחר יתקיים דיון במעמד הצדדים.

בכינוס ועד העובדים, שנערך בבית ההסתדרות בתל אביב, החליט הוועד לנקוט את כל האמצעים הנדרשים כדי להגן על זכויות העובדים ועל ביטחונם התעסוקתי. בחברה, שנמצאת בבעלות אייפקס, מועסקים כ-500 עובדים, מהם כ-130 בחל"ת. 

"זריית חול בעיני הציבור" 

לדברי יו"ר הסתדרות עובדי המזון והפרמצבטיקה, אליעזר בלו, טענת החברה בנוגע לגורמים למשבר אינה נכונה: "עמדת אייפקס בבקשה לבית המשפט, שבה נטען בין היתר כי העלאת שכר המינימום ושכר העובדים הן חלק מהגורמים למשבר בחברה, חסרת ביסוס ומהווה זריית חול בעיני הציבור. נגן על העובדים ונלווה אותם במאבק, ככל שיידרש, לשמירה על זכויותיהם".

יו"ר ועד עובדי שולץ, לירון ששון תבור, אמר כי הוועד מתגייס "בכל דרך אפשרית בשביל לאפשר לחברה להבריא את עצמה". עם זאת, הוסיף, "נדאג לשמור על כל זכויות העובדים גם אם התהליך לא יצלח".

חברת ההסעדה שולץ פנתה לבית המשפט בעקבות פגיעה בהכנסותיה שירדו בכ-50% עקב משבר הקורונה, שהוביל לקוחות רבים להשבית את פעילות ההסעדה או לשנות את מודל ההפעלה. לשולץ יש חוב של כ-58 מיליון שקל לנושים שונים וכ-40 מיליון שקל הלוואת בעלים.

מהבקשה עלה כי הביקושים לחדרי אוכל במקומות עבודה צומצמו. מצבה של שולץ מלמד על ענף הקייטרינג כולו, הנמצא במצוקה עקב משבר הקורונה. עובדים רבים במשרדים נשלחו לעבוד מהבית, וגם כאשר נפתח המשק, אופן העבודה השתנה, ועובדים רבים ממשיכים לעבוד באופן חלקי מהבית.

דירקטוריון שולץ החליט כי אין מנוס מפתיחה בהליך, על-מנת לבצע ארגון מחדש של חובות החברה בהסדר חוב והבראת החברה, שיבטיח את המשך פעילותה. בבקשה הדגישה החברה כי ייצוב החברה הוא מתאגר, אולם הנהלת החברה מאמינה שקיים סיכוי טוב לכך אם תפעל להתייעל ולהציג בפני הנושים שלה הסדר ראוי לארגון מחדש של החובות כלפיהם.