שרתי אפליקציית המסחר רובין הוד נפרצו: פרטי 7 מיליון לקוחות דלפו

אפליקציית המסחר המקוון רובין הוד דיווחה על ניסיון סחיטה של האקרים, שהגיעו לנתונים של 7 מיליון מלקוחותיה • "לא נחשפו מספרי זהות או פרטי אשראי ובנק" • מניית החברה ירדה ב-3% במסחר המאוחר בוול סטריט

אפליקציית רובין הוד / צילום: Shutterstock
אפליקציית רובין הוד / צילום: Shutterstock

אפליקציית המסחר בשוק ההון רובין הוד , שהפופולריות שלה זינקה בתחילת השנה לאחר סערת גיימסטופ ושאר מניות המם, דיווחה על פריצה לשרתיה וניסיון סחיטה על ידי האקרים. החברה דיווחה כי הפורצים הצליחו לשים ידם על נתונים של 7 מיליון מלקוחותיה, אך הדגישה כי לא נחשפו פרטי בנק, כרטיסי אשראי או מספרי זהות.

מניית פלטפורמת המסחר ירדה ביותר מ-3% במסחר המאוחר אמש, לאחר הודעתה.

המתקפה התרחשה ב-3 בנובמבר על פי הצהרת החברה, ובמהלכה הפורץ הצליח להשיג רשימת כתובות אימייל של כ-5 מיליון אנשים ושמות מלאים של קבוצה נוספת של כ-2 מיליון אנשים. עוד נמסר מהחברה כי עבור 310 משתמשים נחשפו גם כתובות ותאריכי לידה, וכי "נחשפו פרטי חשבון נוספים" של כ-10 לקוחות, אך לא פירטה אילו פרטים.

"אנו מאמינים כי לא נחשפו מספרי תעודת זהות, מספרי חשבונות בנק או מספרי כרטיסי חיוב, וכי לא נגרם הפסד כספי ללקוחות כלשהם כתוצאה מהאירוע", נכתב בהודעת החברה.

הפורץ השיג גישה למערכות תמיכת הלקוחות של רובין הוד על ידי התחזות לעובד תמיכת לקוחות בטלפון, אמרה החברה, שהוסיפה כי לאחר החדירה לשרתיה דרש תשלום על מנת שלא לחשוף את הפרטים, והיא בתגובה הודיעה מיידית לרשויות אכיפת החוק. החברה לא ציינה האם היא נענתה לדרישת תשלום הסחיטה.

רובין הוד אמרה כי היא נמצאת בתהליך של יצירת קשר עם הנפגעים כדי לעדכן אותם על הפרטים שנחשפו, וכן ציינה שהיא ממשיכה לחקור בסיוע חברת האבטחה Mandiant. "כחברת Safety First, אנו חייבים ללקוחות שלנו להיות שקופים ולפעול ביושרה", אמר כיילב סימה, קצין האבטחה הראשי של רובין הוד.