גנץ: "אויבינו באיראן מנסים להתעצם ולפגוע ביציבות האזור"

את הדברים אמר היום במהלך הנחת אבן הפינה למפעל אלביט החדש ברמת בקע שבנגב • לדבריו, הפיתוחים שמיוצרים בתעשיות הישראליות מסייעים לצה"ל להפוך למדויק, עוצמתי וקטלני יותר • "העוצמה הזו נדרשת במיוחד בימים שבהם אויבינו מנסים להתעצם ולפגוע ביציבות האזור", פירט גנץ

בני גנץ / צילום: יוסי זמיר
בני גנץ / צילום: יוסי זמיר

שר הביטחון בני גנץ אמר היום (ג') כי העברת תקציב המדינה ובתוכו תקציב הביטחון בכנסת תאפשר השקעה בהתעצמות ובפיתוח כל הכלים, התוכניות והאמצעים, שיבטיחו לנו מגוון אפשרויות פעולה מול האיומים על ישראל ובראשם איראן.

בטקס הנחת אבן הפינה למפעל אלביט (תעש) החדש ברמת בקע בנגב אמר גנץ: "כמי שעסק כרמטכ"ל במוכנות להתמודדות עם הגרעין האיראני, טרם החתימה על הסכם הגרעין הקודם, אני יודע היטב את המורכבויות והסיכונים. כמו אז גם היום - אנו מחויבים לשמור על ישראל חזקה, יציבה, חסונה, ולהבטיח שאיראן לא תפתח איום קיומי לישראל. נמשיך לנהוג באחריות, לשמור על עצמאות הפעולה שלנו בכל מקום ומול כל זירה, ועל ביטחונם של אזרחי ישראל".

לדבריו, המפעל החדש מבטא את תפיסת העולם שלנו בשדרוג הטכנולוגי של צה"ל והתעשיות הביטחוניות. הפיתוחים שמיוצרים בתעשיות הישראליות מסייעים לצה"ל להפוך למדויק, עוצמתי וקטלני יותר. "העוצמה הזו נדרשת במיוחד בימים שבהם אויבינו, בנִהוּג איראני, מנסים להתעצם, ולפגוע ביציבות האזור", טען.

שר הביטחון בני גנץ, נשיא אלביט בצלאל מיכליס ובכירים נוספים בטקס הנחת אבן הפינה למפעל אלביט החדש ברמת בקע / צילום: אריאל חרמוני / משרד הביטחון
 שר הביטחון בני גנץ, נשיא אלביט בצלאל מיכליס ובכירים נוספים בטקס הנחת אבן הפינה למפעל אלביט החדש ברמת בקע / צילום: אריאל חרמוני / משרד הביטחון

גנץ התייחס גם לשותפות מערכת הביטחון במאמצים להשפיע על הנושא הסביבתי ואמר: "המעבר לנגב ובניית תשתיות חדשות בכל הארץ, יאפשרו לנו לעמוד ביעד שהציבה המדינה - 30% מהאנרגיה שצורכת מערכת הביטחון תהפוך לירוקה עד שנת 2030. אנו מחויבים לכך. מאותה הסיבה, את הבסיסים והמתקנים החדשים, אנו בונים לפי תקנים ירוקים, בבנייה חכמה שמנצלת את תנאי האקלים לחיסכון אנרגטי, מחומרים ידידותיים יותר לסביבה, ותוך השקעה של מאות מיליונים במערכות מתקדמות שיחסכו שימוש בחשמל, יחסכו כסף וגם פגיעה סביבתית בטווח הרחוק".

150 מבנים ומרכזים טכנולוגיים בשטח של 52,000 דונם

המפעל ברמת בקע יהיה המשכן החדש של מפעלי תעש בחטיבת היבשה של אלביט מערכות, ממקומם הקודם ברמת השרון. העברת פעילות היצור לקריה הטכנולוגית של אלביט ברמת בקע תושלם לקראת סוף שנת 2023. המתחם החדש, בשטח של 52,000 דונם יכלול 150 מבנים ומרכזים טכנולוגיים, תשתיות יצור מתקדמות, מערך עמדות לניסויים ומערכים לוגיסטיים בקריה הטכנולוגית ברמת בקע שבנגב. במפעל יועסקו מאות עובדים והוא צפוי לתמוך בכ-2,000 משרות נוספות של ספקים מהאזור.

נשיא אלביט מערכות בצלאל (בוצי) מכליס אמר כי המפעלים החדשים יצוידו בטכנולוגיה מתקדמת, חדשנית ותשתיות המותאמות למערכי יצור עתידיים, מבוססי רובוטיקה ובינה מלאכותית. לדבריו, העברת המפעל זה משתלבת בפרויקט הלאומי להעברת צה"ל לנגב ולחיזוק כוח האדם הטכנולוגי בפריפריה. "אני מאמין שמפעלים אלה יהוו מוקד משיכה וזרז לאלפי עובדים ומשפחות. אני מקווה וקורא לחברות טכנולוגיות ישראליות ובינלאומיות נוספות שיצטרפו אלינו לאזור הזה שאני מאמין בו ובתושביו, וכאן יחד עם המוסדות האקדמיים הפרושים באזור, הרשויות המקומיות התומכות והתושבים המצויינים, נפתח את טכנולוגיית העתיד".

הנחת אבן הפינה התקיימה במעמד שר הביטחון בני גנץ, יו"ר מועצת המנהלים של אלביט מערכות מיכאל פדרמן, נשיא אלביט מערכות בצלאל מכליס, גדי אלפסי, ראש המועצה התעשייתית נאות חובב, טל אוחנה, ראש מועצת ירוחם ומנכ"ל חטיבת היבשה ותעש אודי ורד.