הונאת מטבע הקריפטו של "משחק הדיונון": יוצריו נעלמו עם 2 מיליון דולר

מטבע ה-SQUID, שקרוי על שם סדרת הלהיט של נטפליקס, התחיל את דרכו לפני כשבוע בעלות של סנט אחד • מאז נסק פי כמה אלפים, כמעט נגע ב-3,000 דולר - והתרסק טוטאלית • עוד בשבוע שעבר צצו אזהרות על המטבע וטענות של סוחרים שלא מצליחים למכור אותו

''משחק הדיונון'' / צילום: באדיבות נטפליקס
''משחק הדיונון'' / צילום: באדיבות נטפליקס

המטבע הדיגיטלי SQUID, ששווק בתור "המטבע הבלעדי של 'משחק הדיונון'", התגלה כהונאת משקיעים: יוצריו "משכו את השטיח", לפי הסלנג בשוק הקריפטו, ונמלטו עם יותר מ-2 מיליון דולר בכיסים. 

לפי יוצרי המטבע, טורניר מקוון על בסיס סדרת הלהיט של נטפליקס היה אמור להיות מושק בחודש הבא, וכדי להשתתף בו יש לשלם דמי ההשתתפות ב-SQUID ובאסימונים ייחודיים למשחק (NFT) שזמינים לרכישה באתר. מי שירצה להשתתף במשחק האחרון בטורניר, יצטרך לשלם יותר מ-33 אלף דולר. המנצח הסופי יזכה ב-90% מהכסף ששילמו המשתתפים, כאשר ה-10% הנותרים ילכו אל מפתחי הפלטפורמה.

האתר, בן שלושה שבועות בלבד, נכתב עם שגיאות כתיב ודקדוק רבות. עננה כבדה רבצה סביב המטבע החדש, ובבורסות הקריפטו הפופולריות עלו אזהרות על כך שחלק מרוכשי המטבע דיווחו שהם לא יכולים למכור אותו - דגל אדום בוהק, שמשום מה לא פגע בוויראליות של המטבע שהמשיך לגאות. האתר CoinMarketCap אף פרסם הודעה בדף האסימון של המטבע, שם דווח למשתמשים שהמטבע עשוי להיות הונאה של "מלכודת דבש".

האתר, שישב על הדומיין SquidGame.cash, נעלם יחד עם עמודי הטוויטר והטלגרם שהקימו יוצרי המטבע.

המטבע החל את דרכו בעלות של סנט אחד בלבד, ובתוך מספר ימים המריא עד ל-37 דולר ליחידה, כאשר הלילה הוא זינק במפתיע לשיא של 2,861 דולר - ואז צנח ב-99.99% ל-0 דולר.

סוג ההונאה הזו, שמכונה "משיכת שטיח" על ידי משקיעי קריפטו, מתרחשת כאשר יוצרי הקריפטו פודים במהירות את המטבעות הדיגיטליים שלהם לכסף אמיתי ומרוקנים את מאגר הנזילות מהבורסה. לפי בלוג הטכנולוגיה גיזמודו, "משיכת שטיח" דומה התרחשה מוקדם יותר השנה עם מנדו, מטבע קריפטוגרפי שעשה שימוש בתמונות מתוכנית הטלוויזיה "המנדלוריאן" של דיסני+.

לפי יאהו פייננס, מפתחי המשחק יצאו משם עם כ-2.5 מיליון דולר במטבע בייננס קוין (BNB) בלתי ניתן לאיתור, לאחר שהשתמשו באתר Tornado Cash, שמשמש להסתרת עסקאות בלוקצ'יין כדי להלבין כספים גנובים.