דיווח: פייסבוק כבר מקיימת פגישות חשובות עם מפרסמים על פרסום במטא-וורס

לפי הדיווח באתר The Information, בחלק מהפגישות לקח וייקח חלק המנכ"ל מארק צוקרברג, כדי ללמד את המפרסמים על התוכניות למטא-וורס וכיצד הם יוכלו להשתלב בעולם הווירטואלי

מייסד ומנכ''ל פייסבוק, מארק צוקרברג / צילום: Reuters, Latin America News Agency
מייסד ומנכ''ל פייסבוק, מארק צוקרברג / צילום: Reuters, Latin America News Agency

בכירים בחטיבת הפרסום במטא (לשעבר פייסבוק) פנו בשבועות האחרונים למפרסמים כדי לקיים פגישות שהוגדרו כ" very senior-level", כך לפי פרסום באתר The Information. לפי הדיווח, בחלק מהפגישות לקח וייקח חלק המנכ"ל מארק צוקרברג, כדי ללמד את המפרסמים על התוכניות למטא-וורס וכיצד הם יוכלו להשתלב בעולם הווירטואלי המדובר.

הדיווח מצביע למעשה על הגישה הנוכחית של פייסבוק, אך הדיונים מראים מוכיחים כיצד פייסבוק מתכננת להפוך את המטא-וורס לעסק שיניב לה כסף, עוד בכלל לפני שיש מוצר גמור. כפי שהיה אפשר להניח, החברה מקווה שיום אחד היא תוכל לשלב גם פרסומות וגם לשלב מסחר במטא-וורס. מה שבעיקר מעניין זה שלמטא יש מטרה גם בטווח הקרוב יותר.

מטא וחברות דומות כגון סנאפ מקוות לשכנע כבר כיום את המפרסמים לפרסם יותר בזירה שלהם - בעיקר בגלל השינוי המהותי של אפל עם הפיצ'ר App Tracking Transparency, אותו פיצ'ר שמזהיר משתמשים מאפליקציות שעוקבות אחר פעילות הגלישה שלהם מחוץ לזירה. כמעט 80% מהמשתמשים ברחבי העולם ביטלו את הסכמתם למעקב, כך לפי חברת Flurry. השינוי הזה של אפל לא מונע מחברות לאסוף נתונים על מה שהמשתמשים עושים בתוך הזירה שלהם.

דובר מטא הגיב לדיווח ואמר: "החברה משקיעה בטכנולוגיות משפרות פרטיות כדי להסתמך על פחות נתונים, תוך שהיא עוזרת להשוות את מגרש הפעולה לעסקים גדולים וקטנים כאחד". 

"המסחר הדיגיטלי יהפוך לחשוב יותר ויותר" 

בראיון המיוחד לגלובס, ניקולה מנדלסון, סגנית נשיא גלובלית של החטיבה העסקית במטא, דיברה על הפרסום במטא-וורס, ואף חשפה את הבסיס לשילוב פרסומות במטא-וורס. "כמו שאנחנו מכירים את האינטרנט, יהיו הרבה דברים חינמיים במטא-וורס, וסביר להניח שהם יופעלו על-ידי מודעות. אז כן, סביר להניח שזה יקרה. בנוסף, יהיו גם חוויות בתשלום שיהיו נקיות ממודעות, לדוגמה ללכת להופעות ודברים כאלה. החזון הוא שיהיו מיליארד אנשים יהיו במטא-וורס, והם יצרכו מאות מיליארדי דולרים של מסחר דיגיטלי, והם גם יתמכו במיוחד במשרות למיליוני היוצרים והמפתחים", הסבירה מנדלסון.

עוד הוסיפה מנדלסון כי "המסחר הדיגיטלי יהפוך לחשוב יותר ויותר, עם אנשים ומפתחים ויוצרים, קונים מוצרים דיגיטליים, חוויות דיגיטליות. ואתם הולכים להיות במטא-וורס כל יום, אתם תרצו לחשוב איך אתם מציגים את עצמכם עם הבגדים הדיגיטליים או הכלים או החוויות השונות. אז אלה ממש ימים ראשונים ומוקדמים, אבל זה נותן לכם רמז לכמה מהדרכים שבהן אנחנו חושבים על זה מנקודת מבט של מוניטיזציה", מתארת מנדלסון.

לעומת מה שמוצג בדיווח, מנדלסון אמרה כי במטא עדיין לא חושבים על זה ברמה כזו. "כשאנחנו מדברים על כל דבר שאנחנו בונים, אז אנחנו בונים קודם כל עבור אנשים. זה המקום שאנחנו מתחילים בו. בנוסף, זה מוקדם עדיין. אנחנו עדיין בשלב החזון, ויהיו דברים שייקח שנים לבנות. וזה מה שעשינו עם כל המוצרים שלנו, כשאנחנו משיקים דברים חדשים בפייסבוק או באינסטגרם, אנחנו תמיד מתחילים עם אנשים. אנחנו אף פעם לא מתחילים עם פרסום", כך הסבירה.

כעת הדיווח מראה שפייסבוק כבר נושאת עיניים למקום הזה, והמפרסמים מגיעים לפגישות חשובות במיוחד בתחום.