רעיון טוב, הפקה קטנה: קונספציית המינימליזם מנצחת בברייק הפרסומות

פעמים רבות זכירות של פרסומת מושגת ע"י השקעה גדולה במדיה, אולם השבוע בלטו שלוש עבודות של משרדים קטנים - כך עולה מדירוג הזכורות והאהובות של גלובס וגיאוקרטוגרפיה • מזרחי טפחות הוא המפרסם המשמעותי היחיד שמתייחס לרפורמת המעבר בקליק של הבנקים

סטטיק ובן אל בקמפיין מילקי / צילום: צילום מסך
סטטיק ובן אל בקמפיין מילקי / צילום: צילום מסך

הקונספציה של "רעיון טוב, הפקה קטנה" ממשיך להוביל השבוע את דירוג הפרסומות הזכורות והאהובות - אולי סוג של תגובת בקלאש לאינפלציה של החודשים הקודמים, שבהם כיכבו קמפיינים מושקעים לעייפה.

גם מותגים שמשתמשים בפרזנטורים בוחרים לעשות זאת "בקטנה", למשל סטטיק ובן אל בפרסומת למילקי או נועה קולר ואורי לייזרוביץ בפרסומת "פלא היוגורט של שטראוס" - שם הקו המינימליסטי מככב כבר תקופה ארוכה.

כמו בשבוע שעבר, שתי הפרסומות המובילות את דירוג הזכורות ואת דירוג האהובות הן ורסיות קצרות עם פאנץ' ממוקד: מזרחי טפחות באמצעות ראובני-פרידן עדיין מוביל את טבלת הפרסומות הזכורות, ופריגת באמצעות באומן-בר-ריבנאי את מדד האהובות.

הפרסומת לפריגת רושמת שיעור אהדה של 16.5% - נמוך מהממוצע החצי שנתי של הפרסומות האהובות, העומד על 17.7%. לדברי אלי משולם, סמנכ"ל קבוצת גיאוקרטוגרפיה, "הפרסומת לפריגת רושמת שיעורי אהדה גבוהים משמעותית בקרב גברים, בעוד שנשים מעדיפות השבוע את פרסומת הפיג'מות של דלתא, בכיכובה של אליאנה תדהר".

מזרחי טפחות הוא המפרסם המשמעותי היחיד שמתייחס לרפורמת המעבר בקליק, שאמורה לאפשר לצרכנים לעבור בקלות מבנק לבנק. דיסקונט, שהעלו קמפיין כשהרפורמה נכנסה לתוקף, כבר אינם באוויר, ובנק הפועלים ולאומי בוחרים בשלב הזה להתעלם באלגנטיות מהנושא - ולא מתייחסים לשינוי אפילו ברמז.

 
  

מי שנעדרת השבוע מהדירוג היא דווקא הפרסומת המושקעת ביותר מבחינה תקציבית - הפרסומת לטוטו. בפרסומת, באמצעות משרד הפרסום גליקמן-שמיר-סמסונוב, הושקעו על-פי נתוני יפעת בקרת פרסום כ-1.5 מיליון שקל.

נציין כי זה הגל השני שהטוטו משתמש בפרסומת זאת. הסבב הראשון היה כאשר האצטדיונים נפתחו לקהל הרחב, אחרי חודשים ארוכים שבהם משחקי הספורט התקיימו ללא קהל. ייתכן כי הזמן שחלף מאז האירוע, והעובדה שכיום מפגשים חברתיים ואירועים שונים הפכו להיות כמעט דבר מובן מאליו, דוחקים את הפרסומת לשולי התודעה ומקשים על חדירת המסר.

בגלל העובדה שזכירות היא הרף הראשון בכניסה לדירוג, ובגלל שהיא מושגת לעיתים באמצעות השקעה גדולה במדיה, הפרסומות שמשתלבות בו לעיתים קרובות הן של המשרדים הגדולים המחזיקים בתקציבים הגדולים. עם זאת, השבוע יש בו שלוש עבודות של משרדים קטנים: זרמון עם הפרסומת לרשת רהיטי קאזה, פרסום אברהם עם פרסומת לרנואר, וליברה שהקריאייטיב שלה מנוהל באופן עצמאי.

משרד הפרסום באומן-בר-ריבנאי נהנה השבוע מייצוג גבוה במיוחד: חמש פרסומות, כלומר מחצית הדירוג, נוצרו במשרד. בין הפרסומות של באומן נמנות פריגת, שטראוס (מילקי ופלא היוגורט), סופר פארם וביטוח ישיר (שכלל לא שודרה השבוע).

עלייה של 3 מיליון שקל

היקף הפרסום השבוע טיפס מ- 40 מיליון ל-43 מיליון שקל.

מביאות את השלום והאהדה

פרסומת היונים משתלבת במקום השני הדירוג הפרסומות האהובות, למרות שלא שודרה כלל במהלך השבוע החולף.

חובבות נוחות

באופן לא מפתיע, הפרסומת לדלתא אהודה בעיקר על נשים.