יד שנייה ממיליארדר: אלון מאסק מוכר את האחוזה האחרונה שלו, כמה הוא דורש?

האיש העשיר בעולם מוריד 15% מהמחיר של האחוזה שלו בקליפורניה - שעכשיו עומד על 32 מיליון דולר - רק כמה ימים אחרי שהודיע כי המשרדים הראשיים של החברה עוברים לאוסטין, טקסס

אלון מאסק, מייסד ומנכ''ל טסלה / צילום: Shutterstock
אלון מאסק, מייסד ומנכ''ל טסלה / צילום: Shutterstock

לא רק מנכ"ל טסלה נפרד מקליפורניה - השבוע הודיע מאסק שהמטה הראשי של החברה יעברו משם אל אוסטין, טקסס, בצעד שמתחבר לגל המעברים של חברות גדולות ממרכזי העסקים המיתולוגיים בניו יורק ובסן פרנסיסקו אל מדינות שתנאי המיסוי בהן מקלים יותר. בתחילת החודש הייתה זאת גורו ההשקעות קת'י ווד שהודיעה על צעד דומה.

הבית שאותו מציע למכירה מאסק מתפרש על שטח של כ-1,500 מ"ר באזור המפרץ של הילסבורו, קליפורניה. בבית יש שבעה חדרי שינה, עשרה חדרי רחצה, ספרייה, חדר מוזיקה ומטבח מאובזר. כל הפאר הזה עומד למכירה עבור 32 מיליון דולר, אחרי הפחתה של 5.5 מיליון מהמחיר המקורי - כך לפי סוכנות הנדל"ן שמנהלת את הנכס.

מאסק - שהונו מוערך ב-225 מיליארד דולר - הודיע ביוני האחרון שהוא מתכנן למכור את אחרון הבתים שברשותו, כחלק מההתגוננות מול הביקורת המופנית כלפי העושר הקיצוני שלו.

המעבר של המטה הראשי של טסלה לטקסס, מצטרף לרשימה לא קצרה של חברות גדולות שהודיעו על תוכניות דומות, וממחיש את מגמת המעברים מוול סטריט ועמק הסיליקון אל מדינות עם מדיניות מיסוי נוחה יותר, בעיקר פלורידה וטקסס

בהודעתו התייחס מאסק אל מחירי הדיור הגבוהים בקליפורניה וזמני הנסיעה הארוכים למשרד, שלדבריו מהווים נטל על הצמיחה של טסלה, אבל אי אפשר להתעלם מכך שבטקסס אין מיסוי על הכנסה אישית, בעוד בקליפורניה המסים על עשירים הם הגבוהים בכל ארצות הברית.

הסכסוך של מאסק עם רשויות הבריאות המקומיות, שחסמו את המאמצים שלו לפתוח מחדש את המפעל של החברה בעיר פרמונט, לא הוזכר בהודעה שלו, אבל אפשר שהם עוד סיבה להחלטה לעבור דירה.

כבר בשנה שעברה עבר מאסק להתגורר בטקסס, עם הקמתו של מפעל לייצור הרכבים של טסלה בעיר אוסטין. השוק הטקסני של החברה הוא השלישי בגודלו בארצות הברית, אחרי קליפורניה ופלורידה, וזאת למרות ההתנגדות של סוכנויות הרכב במדינה אל מודל האספקה הישירה של טסלה, שמוכרת את המכוניות שלה ישירות לצרכן ולא עוברת דרך הסוכנויות, כמקובל.