בדרך להסדר? מייק בן ארי החשוד בהונאת ענק נפגש עם נציג המשקיעים במקום מסתור בחו"ל

בן ארי, החשוד בהונאת משקיעים מהגדולות שנראו בישראל, נפגש באירופה עם הנאמן על נכסיו ועם עו"ד איתן ארז המייצג את המשקיעים, על-מנת לקיים מו"מ להחזר כספי למשקיעים של מאות מיליוני שקלים • הנאמן, עו"ד ליאור דגן: "כרגע יש פערים משמעותיים שהצדדים מנסים לגשר עליהם"

מיכאל (מייק) בן ארי ועו''ד איתן ארז / צילום: משרד איתן ארז
מיכאל (מייק) בן ארי ועו''ד איתן ארז / צילום: משרד איתן ארז

בזמן שהרשויות בישראל מנסות לאתר את מיכאל (מייק) בן ארי, החשוד בהונאת משקיעים מהגדולות שנראו בישראל ושנמלט מהארץ, נפגש בן ארי באירופה עם הנאמן על נכסיו, עו"ד ליאור דגן. בפגישה, שנערכה במקום מחבואו של בן ארי באירופה, ככל הנראה במדינות הבלקן, נכחו עורכי הדין ליאור דגן ודבורי זיני ממשרדו וכן עורכי הדין איתן ארז ומור בן שושן ממשרדו. בן ארי מיוצג על-ידי עו"ד ירון טיקוצקי.

בן ארי נפגש עם הנאמן על נכסיו ועם עו"ד איתן ארז המייצג את המשקיעים על-מנת לקיים משא-ומתן להחזר כספי למשקיעים. המשא-ומתן מתנהל עם 700 ממשקיעיו של בן ארי במטרה להגיע להסדר כולל, במסגרתו יועברו מאות מיליוני שקלים למשקיעים.

לדברי עו"ד ארז, "המשא-ומתן מורכב ביותר, הואיל ופעילותו ונכסיו של בן ארי נפרסו על פני מדינות רבות, והשגת הסדר מותנית בגילוי מלא של מידע מצד של מייק בן ארי ובשיתוף-פעולה עם גורמים שלישיים ותשלום סכום משמעותי לנושים".

הנאמן על נכסיו של בן ארי, עו"ד ליאור דגן, מסר כי מתנהל משא-ומתן להסדר. לדבריו, "כרגע יש פערים משמעותיים שהצדדים מנסים לגשר עליהם". 

בסוף השבוע שעבר הוגשו על-ידי הנאמן עו"ד דגן מספר בקשות לבית המשפט להורות לנושים שהפעילו לחצים ואיומים על בן ארי וקיבלו ממנו מיליוני שקלים לאחר שנעצר ולאחר שהוכרז כפושט רגל, להחזיר את הכספים לקופת הנאמן. 

התיק עבר לפרקליטות 

בשבוע שעבר הסתיימה החקירה הפלילית שערכה רשות ניירות ערך נגד בן ארי בחשד להונאת כאלף משקיעים בהיקף של מאות מיליוני שקלים. התיק הועבר לפרקליטות מיסוי וכלכלה לצורך העמדתו לדין.

בחודש אפריל 2021 חשפה רשות ניירות ערך את הפרשה ופתחה בחקירה נגד בן ארי וחברת EGFE שבבעלותו, בחשד לביצוע עבירות על חוק השקעות משותפות בנאמנות, חוק העונשין וחוק איסור הלבנת הון. מחלקת החקירות ברשות הודיעה כי אספה ראיות רבות לביסוס החשדות.

בחודש אוגוסט השנה הורה בית בית המשפט הפדרלי לפשיטת רגל בניו יורק על צווי הקפאה, תפיסה וניהול של כל נכסיו של בן ארי בארצות-הברית, בעקבות בקשה שהגיש הנאמן דגן.

בתחילת חודש מאי 2021 נמלט בן ארי מן הארץ למרות קיומו של צו עיכוב יציאה מן הארץ בעניינו, לאחר שעשה שימוש בדרכון של אחד המשקיעים, כך על-פי החשד.

 *** חזקת החפות: מיכאל (מייק) בן ארי לא הורשע, ועומדת לו חזקת החפות.