וויליאם שאטנר – קפטן קירק של "מסע בין כוכבים" – יצטרף לטיסת תיירות לחלל של Blue Origin של בזוס

וויליאם שאטנר, שגילם את קפטן קירק בסדרה המקורית של "מסע בין כוכבים", עתיד להצטרף לטיסת התיירות של Blue Origin", ובכך יהיה האדם המבוגר ביותר שטס לחלל

וויליאם שטנר / צילום: Shutterstock
וויליאם שטנר / צילום: Shutterstock

בגיל 90, השחקן וויליאם שאטנר, קפטן קירק של "מסע בין כוכבים", יהיה האדם המבוגר ביותר שיטוס לחלל, כשיצטרף לטיסת התיירות של Blue Origin של ג'ף בזוס.

בקושי נחתה בחזרה הטיסה המסחרית הראשונה לחלל של חברת Blue Origin של ג'ף בזוס, וכבר מתוכנן השיגור השני של חללית התיירות, כבר החודש. בעוד שבטיסה הראשונה שוגרו מכדור הארץ רק מיליארדרים של ממש, שיכלו לשלם מכיסם כמעט 100 מיליון דולר בעבור הטיול הזה, הפעם מתכנן בזוס לשגר את אחד מסמלי החלל הגדולים מכולם - ויליאם שאטנר, קפטן ג'יימס קירק, המפקד של ספינת החלל אנטרפרייז בסדרת הטלוויזיה המקורית של מסע בין כוכבים.

בגיל 90, השחקן וויליאם שאטנר יהיה האדם המבוגר ביותר שיטוס לחלל, שובר את השיא של האסטרונאוטית וולי פנק, שבגיל 82 הצטרפה אל הטיול הקודם.

הטיסה התיירותית על הטיל New Shepard מתוכננת לצאת באמצע חודש אוקטובר, עם עוד ארבעה נוסעים, והיא תהיה הטיול התיירותי-מחקרי השני לחלל שהוציאה Blue Origin , לאחר שהטיול הראשון הסתיים בבטחה ביולי האחרון. בזוס סיפר שהשנה מתוכנן עוד טיול כזה, ושכל הכרטיסים אליו כבר נמכרו.

הטיול התיירותי של New Shepard נמשך כ-10 דקות בסך הכל, מהמראה עד נחיתה. New Shepard , טיל שאינו חד פעמי, נושא איתו קפסולה בטיפוסו עד לגובה של שמונים קילומטרים אל גבול האטמוספירה - בתוכה צפים הנוסעים בכמעט אפס גרביטציה - עד לנחיתה באמצעות מצנחים.

ההודעה של החברה על הטיול השני מגיעה לאחר פרסום מכתב של עובדים בהווה ובעבר, שבו הם מתארים את Blue Origin כסביבת עבודה רעילה, ומעלים בו חששות לגבי בטיחות הטיסות. החברה הכחישה את הטענות - הן לגבי היחס לעובדות ולעובדים והן לגבי ליקויי הבטיחות - מכל וכל.