מימוש של 65 מיליון אירו לחברת הגיימינג אספייר גלובל של פיני זהבי ואלי עזור

מוכרת את אתר הקזינו Karamba למפעילת אתרי ההימורים Espotrs Technologies

אלי עזור / צילום: ניב אהרונסון, וואלה!NEWS
אלי עזור / צילום: ניב אהרונסון, וואלה!NEWS

חברת אספייר גלובל, המספקת פתרונות iGaming, דיווחה בסוף השבוע על מכירת פעילות ה-B2C שלה בתמורה ל-65 מיליון אירו. אספייר גלובל, בניהולו של צחי מימון, אשר בין בעלי המניות שלה גם סוכן שחקני הכדורגל פיני זהבי ואיש העסקים אלי עזור, נסחרת בבורסה השבדית לפי  שווי שוק של כ-420 מיליון דולר.

אספייר היא ספקית פתרונות iGaming, כלומר מספקת מערכות ושירותים למפעילים של אתרי הימורים באינטרנט, כולל חבילות קזינו והימורי ספורט, שירות לקוחות, תשלומים, בקרת סיכונים, תמיכה ועוד. פעילות זו היא B2B - כלומר הלקוח של אספייר הוא ארגון עסקי. במקביל יש לה פעילות B2C - שבה היא פונה ישירות לצרכן הסופי באמצעות המותג Karamba - אתר קזינו אונליין.

פעילות זו נמכרת כעת לחברה האמריקאית Espotrs Technologies (שנסחרת בנאסד"ק בשווי של 415 מיליון דולר, לאחר שזינקה ביותר מ-400% מאז שהונפקה בחודש אפריל), מפעילת אתרי הימורים אונליין. העסקה צפויה להיסגר בסוף נובמבר.

התמורה מהמכירה תהיה 50 מיליון אירו במזומן, 10 מיליון אירו בשטרי חוב ו-5 מיליון אירו במניות הרוכשת. העסקה כוללת גם הסכם תמלוגים לתקופה של 4 שנים, שאותו מעריכה אספייר גלובל ב-70 מיליון אירו.

המניה זינקה כמעט 290% מהשפל ב-2020

אספייר גלובל הונפקה לראשונה בשבדיה ב-2017 לפי שווי של כ-155 מיליון דולר, כאשר מחיר המניה בהנפקה היה 30 קרונות שבדיות. במסגרת ההנפקה בוצעה גם הצעת מכר מצד בעלי מניות בחברה, בהם ברק מטלון,  זהבי ועזור. מחיר המניה זינק מאז ההנפקה ב-164%, ועלה ב-288% משפל שנרשם בסוף 2020. 

אותה קבוצת בעלי מניות של  אספייר גלובל הנפיקה בשנה שעברה את ניאוגיימס בנאסד"ק. ניאוגיימס נוסדה כספין אוף של אספייר גלובל והיא מספקת פתרונות טכנולוגיים ושירותים לחברות לוטו ממשלתיות. מאז ההנפקה מנייתה עלתה ב-119% והיא נסחרת בשווי של 950 מיליון דולר.

הפעילות הנמכרת אחראית לכ-30% מהכנסות אספייר גלובל

הפעילות שמוכרת אספייר גלובל כעת רשמה הכנסות של 61.8 מיליון אירו ו-EBITDA (רווח בנטרול ריבית, מס, פחת והפחתות) בגובה 6.9 מיליון אירו בשנה שהסתיימה בסוף חודש יוני. לפי אספייר גלובל, פעילות ה-B2C שלה צמחה משמעותית בכל המותגים שבהם היא פעילה. בדוחות 2020, החברה דיווחה על צמיחה של 35.8% בתחום ה-B2B בעוד שתחום ה-B2C הסתפק בצמיחה של 1.3% בלבד, אך לפי נתוני החברה הרוכשת, הצמיחה הואצה משמעותית במחצית הראשונה של 2021 - כששיעור הצמיחה היה 44.5%.

תחום ה-B2C היווה 29% מהכנסות אספייר גלובל ב-2020 וכשליש מההכנסות ב-12 החודשים האחרונים. בחברה מציינים כי ההסכם למכירת הפעילות הוא החלטה אסטרטגית להפוך לחברת B2B בלבד, ולהתמקד בהמשך הצמיחה הרווחית שם. בין היעדים שלה לטווח הקרוב היא מזכירה את כוונתה לחזק את מעמדה בארה"ב ובברזיל.