תוצאות סופיות טובות מניסוי שלב IIb של יורוג'ן

בעקבות הפרסום ירדה מניית החברה ב-1.4%. מתחילת השנה ירדה ב-12% • המוצר של יורוג'ן נועד להחליף טיפול בניתוחים חוזרים בסרטן שלפוחית השתן, בכימותרפיה הניתנת בצורה של נוזל המתמצק לג'ל בתוך השלפוחית

מעבדת יורוג'ן ברעננה / צילום: Reuters, Amir Cohen
מעבדת יורוג'ן ברעננה / צילום: Reuters, Amir Cohen

חברת הטיפול במחלות של דרכי השתן, יורוג'ן , הנסחרת בנאסד"ק לפי שווי של 352 מיליון דולר, הודיעה על תוצאות מלאות של הניסוי שלה בתרופה UGN-102, לטיפול בסרטן שלפוחית השתן, ברמת ממאירות בינונית ונמוכה. זהו המוצר השני בצנרת המוצרים של יורוג'ן, לצד המוצר Jelmyto שכבר אושר לשיווק. בעקבות הפרסום ירדה מניית החברה ב-1.4%. מתחילת השנה ירדה ב-12%.

המוצר של יורוג'ן נועד להחליף טיפול בניתוחים חוזרים בסרטן שלפוחית השתן, בכימותרפיה הניתנת בצורה של נוזל המתמצק לג'ל בתוך השלפוחית ולכן אינו נשטף בקלות. כך התרופה יכולה לפעול באופן מקומי במשך פרק זמן ממושך, ולהגיע ליעילות שיכולה לחסוך ניתוחים חוזרים. הניסוי הראה כי 65% (41 מתוף 63) מהמטופלים שקיבלו UGN-102, השיגו תגובה מלאה, כלומר היעלמות של הגידול שלושה חודשים לאחר תחילת הטיפול. אצל 39 מהם לא חזר הגידול שישה חודשים לאחר הטיפול, אצל 30 מהם הוא לא חזר גם 9 חודשים לאחר הטיפול, ואצל 25 מהם, כלומר כ-40% מכל הקבוצה שטופלה ו-61% שהתגובה שלהם לטיפול הייתה מלאה, לא חזר הגידול גם לאחר 12 חודשים.

סביר כי אצל חלק מן המטופלים שהגידול שלהם לא חזר, היה נדרש ניתוח חוזר לולא השתמשו בתקופה. ויליאם כ. הואנג, M.D., FACS , פרופסור לאורולוגיה ורדיולוגיה וסגן יו"ר אורולוגיה באוניברסיטת ניו יורק לנגון הלת' וחוקר ראשי בניסוי, אמר כי: "הצורך לעבור ניתוחים חוזרים עלול להוביל לתחלואה ארוכת טווח לאחר הניתוח לאוכלוסיית מטופלים זו. התוצאות הסופיות אשר מראות תגובה משמעותית ועמידות מתמשכת, מצביעות על כך ש- UGN-102 עשוי לספק אפשרות לטיפול לא-כירוגי עבור מטופלים אשר סובלים מחזרה כרונית של המחלה".

תופעות הלוואי השכיחות ביותר במהלך הטיפול כללו כאב במתן שתן, דם בשתן, תכיפות במתן שתן, עייפות, תחושת דחיפות (למתן שתן) וזיהום בדרכי השתן. ירידת המניה היום מרמזת כי בשוק ציפו ליחס סיכון/תועלת טוב יותר עבור מוצר זה.

במקביל, הודיעה החברה על תוצאות נוספות מן הניסוי ארוך הטווח הנערך במוצר המוביל של החברה, אשר מאפשר להביא כימותרפיה לדרכי השתן העליונות, כתחליף לכריתת כליה. החברה סימנה את המוצר הזה כמוצר הראשון שלה, משום שהוא פונה לצורך דחוף יותר מאשר הטיפול בסרטן שלפוחית השתן, שבכל זאת יש בו אלטרנטיבה של ניתוחים. מן הניסוי עולה כי מתוך 71% מהמטופלים שהחלו בטיפול, 41 השיגו היעלמות מלאה של הגידול, מהם אצל 23 לא חזר הגידול לאחר 12 חודשים, מהם שישה ללא טיפול מונע. החלופה הייתה, כאמור, כריתת כליה. תופעות הלוואי שדווחו אצל חלק מהמטופלים היו היצרות השופכן, דלקת בדרכי השתן, דם בשתן, כאב באזור האגן, בחילות, כאב במתן שתן, תפקוד לקוי של הכליה, הקאות, עייפות וכאבי בטן.

המוצר, שהושק רק בשנה שעברה, כבר רשם במחצית הראשונה של 2021 הכנסות של כ-20 מיליון דולר. ברווחיות גולמית של 88%. בשל עלויות השיווק ועלויות המשך פיתוח המוצרים הבאים, ההפסד התפעולי עמד על 48 מיליון דולר. ההפסד הנקי היה 52 מיליון דולר.