אקספון | בלעדי

משרדי הממשלה יעדיפו הצעה להמשך הפעלת אקספון כמפעיל סלולרי מלא

משרדי התקשורת והאוצר מעדיפים שאקספון תימכר לקבוצת בן אליעזר, אחרי שיוודאו כי בין החברות יש הסכם שיתוף רשתות שמאפשר לאקספון להמשיך לפעול כמפעיל סלולרי מלא • עפ"י הערכות, גם ברשות התחרות מעדיפים חלופה של מפעיל מלא על פני מפעיל וירטואלי

שמעיה רייכמן / צילום: יח''צ וויידלי
שמעיה רייכמן / צילום: יח''צ וויידלי

משרדי התקשורת והאוצר מעדיפים שהרוכשת של אקספון תפעיל אותה כמפעיל סלולרי מלא, וזאת על פני החלופה של וויידלי מובייל שרוצה לרכוש אותה ולהפעיל אותה כמפעיל וירטואלי. בשיחות לא פורמליות אומרים במשרדי הממשלה שימליצו בפני בית המשפט לתת ארכה כדי לבחון האם לסלקום ולקבוצת איציק בן אליעזר יש הסכם שיתוף רשתות מלא שמקובל עליהם. במקרה כזה הם יעדיפו הצעה זו על פני הצעת וויידלי מובייל. על פי הערכות, רשות התחרות תעדיף אף היא עסקת מפעיל סלולרי.

ביום חמישי האחרון החליט מנהל ההסדר המיוחד לעניין אקספון עו"ד עמית לדרמן להמליץ על עסקת וויידלי מובייל של שמעיה רייכמן, החלטה שהתקבלה בהפתעה במשרדי הממשלה. מבחינת המדינה היה ברור שהצעת קבוצת איציק בן אליעזר וסלקום, שתומכת בה, לרכישת הפעילות והמשך הפעלת אקספון כעסק חי היא ההמלצה שתטה את הכף. ואולם כאמור מנהל ההסדר המליץ אחרת. לפיכך החליטו בממשלה לשלוח בסוף השבוע את עמדתם לבית משפט, והם צפויים להשמיע אותה כבר היום בדיון שיתקיים בעקבות המלצת מנהל ההסדר.

בפנייה לבית המשפט כתב משרד התקשורת: "המשרד חוזר על עמדתו כפי שאף הובעה בפני מנהל ההסדר אשר שקופה לבית המשפט הנכבד בדוחותיו הראשונים, עוד בשלבים מוקדמים של התהליך, ולפיה בהיבט של שוק התקשורת בכללותו וטובת הציבור, קיימת חשיבות לכך שהחברה תמשיך להתקיים במתכונת של מפעיל בעל רשת עצמאי. מתכונת זו מבטיחה המשך השקעה בתשתיות תקשורת מתקדמות, שהינן בעלות חשיבות משקית וציבורית משמעותית עבור מדינת ישראל. זאת בהינתן העובדה כי מדינת ישראל מצויה בשנים האחרונות בפיגור ניכר בהקשר זה ביחס למדינות מתקדמות בעולם. לנוכח האמור ומאחר שמדובר בשיקול ציבורי מהותי ומשמעותי, המשרד יתקשה מאוד לאשר הצעה אשר אינה עולה בקנה אחד עם שיקול זה, ככל שבין האפשרויות קיימת הצעה הקרובה יותר לעקרונות המפורטים לעיל".

"בנסיבות העניין על בית המשפט לאפשר למשרד התקשורת את פרק הזמן הנדרש לגבש המלצתו המקצועית לשר התקשורת לצורך הפעלת סמכויותיו לפי חוק; זאת מבלי להורות למשרד להביע עמדה בדיון הקרוב. כמובן שמפאת חשיבות העניין משרד התקשורת יפעל לבחינת הבקשות לאישורים שיובאו בפניו במהירות המרבית".