יונייטד איירליינס מנתבת מחדש מטוסים ברחבי אפגניסטן, טיסות מהאמירויות לקאבול הופסקו

לפי דיווח, לפחות חמישה בני אדם נהרגו בשדה התעופה בקאבול תוך כדי ניסיון של מאות אנשים להיכנס בכוח למטוסים שיצאו מהבירה האפגנית • לאחר השתלטות הטליבאן על הבירה קאבול, יונייטד איירליינס החלה לנתב מחדש את טיסותיה להודו שעוברות מעל המרחב האווירי של אפגניסטן

אנשים רצים לעבר מסוף שדה התעופה של קאבול / צילום: Reuters, JAWAD SUKHANYAR
אנשים רצים לעבר מסוף שדה התעופה של קאבול / צילום: Reuters, JAWAD SUKHANYAR

יונייטד איירליינס החלה לנתב מחדש את טיסותיה להודו כדי להימנע מהמרחב האווירי באפגניסטן, לאחר השתלטות הטליבאן על הבירה קאבול.

"בשל המצב התחלנו לנתב טיסות ברחבי המרחב האווירי באפגניסטן", נמסר בהודעת חברת התעופה יונייטד איירליינס. חברת התעופה מוציאה טיסה יומית לדלהי בהודו מנמל התעופה ניוארק ליברטי שבניו ג'רזי, וחמש טיסות בשבוע מנמל התעופה הבינלאומי שיקגו או'הייר.

יונייטד מסרה כי היא "תמשיך לפעול בשיתוף פעולה הדוק" עם רשות התעופה הפדרלית והתאחדות התעופה הבינלאומית על מנת "להעריך את המצב ולקבוע כיצד אנו ממשיכים את השירות". יונייטד היא חברת התעופה הגדולה היחידה בארה"ב שלא הפסיקה את הטיסות להודו.

 

הבוקר פורסם כי חמישה בני אדם נהרגו בשדה התעופה בקאבול תוך כדי ניסיון של מאות אנשים להיכנס בכוח למטוסים שיצאו מהבירה האפגנית. לפי דיווח עד ראייה, הוא ראה גופותיהם של חמישה אנשים מובלים לרכב. עד אחר אמר כי לא ברור אם הקורבנות נהרגו מיריות או שנרמסו על ידי ההמון הבורח.

אתמול פורסם כי מנהיג המדינה החדש מולה עבדל ר'אני בראדאר הגיע אל ארמון הנשיאות בקאבול. הנשיא היוצא אשרף ר'אני אחמדזאי כבר לא שם וככל הנראה עזב בטיסה לאחת מהמדינות השכנות. הטליבאן הודיע כי נטל את השלטון, וכי ימשיך מכאן לנהל את ענייני המדינה.

 

רשות התעופה הפדרלית אסרה על חברות תעופה אמריקאיות לטוס בחלל האווירי של אפגניסטן מתחת לגובה 26,000 רגל "בשל הסיכון הנשקף מפעילות לחימה ויכולות מוגבלות להפחתת סיכונים".

פליי דובאי וחברות התעופה מאיחוד האמירויות מסרו כי הפסיקו את הטיסות לקאבול.

אתמול חזרה טיסת EK640 של חברת תעופה מהאמירויות, מטוס בואינג 777-300, על עקבותיה לדובאי לאחר שהתקרבה לקאבול. זאת בעקבות אזהרת שגרירות ארה"ב בקאבול מפני דיווחים על שריפה בשדה התעופה.