הצוללת | פודקאסט

לא רק שלטים באיילון: חברות הטק משתמשות בכל התותחים לגיוס עובדים

גם גל קורונה רביעי לא צפוי לעצור את חברות ההייטק הישראליות, ששברו שיאים השנה בגיוסים והנפקות וזקוקות לעוד ועוד עובדים • התוצאה: השקעת כספים רבים בפרסום שאינו פונה אל הצרכן או המשקיע, אלא אל העובד • אל השלטים באיילון הצטרף להיט חדש: פרסומות בטלוויזיה • האזינו

הפרסומת של פאלו אלטו לגיוס עובדים / צילום: MARKET MASTER VIDEO, יוטיוב
הפרסומת של פאלו אלטו לגיוס עובדים / צילום: MARKET MASTER VIDEO, יוטיוב

גם הגל הרביעי של הקורונה לא צפוי לעצור את חברות הייטק הישראליות, אלא בדיוק להפך, והמשמעות היא שהביקוש לעובדים צפוי רק לגבור.

שנת 2021  שברה את שיא הגיוסים השנתי, ובשנתיים האחרונות נרשם שיא בהנפקות של חברות ישראליות בוול-סטריט: החל מפייבר ב-2019, דרך למונייד וג'ייפרוג ב-2020 ועד סימילרווב, מאנדיי, איירון סורס, סנטינל וואן ופלייטיקה השנה.

ובתנאים כאלה המחסור בעובדים טכנולוגיים כמהנדסים ומתכנתים שגם כך קיים בזמנים רגילים, גדל עוד יותר, ומוערך כיום בכ-13 אלף משרות חסרות לפחות. בהתאם גם שכר העובדים זינק, ובמארס האחרון הוא היה יותר מ-31 אלף שקל בחודש.

התוצאה של המגמות האלה היא השקעת משאבים גוברים מצד החברות ב"מיתוג מעסיק", מהלכי מיתוג של החברות שפונות לא למשקיעים או צרכנים, אלא לעובדים פוטנציאליים.

"נגישות לכסף לא חסרה היום אבל חברות טכנולוגיה נדרשות לקצר את הזמן עד שהן מביאות מוצר לשוק, כשהמכשול העיקרי עבורן הוא גיוס מספיק מהנדסים", אומר שי אלמגור, מנכ"ל מקאן טק, הזרוע הטכנולוגית של קבוצת הפרסום. "המטרה של מיתוג מעסיק היא להסיר חסמים בתהליך הגיוס. כשמגייס מתקשר למועמד ומציע לו משרה, יהיו מקרים שהוא אוטומטית יגיד לא, כי הוא לא מכיר את החברה או בגלל שיש לו תפיסה שגויה לגביה. בזה מיתוג מעסיק מנסה לטפל".

התוצאה: טרנד חדש של פרסום באמצעות שילוט בנתיבי איילון למשל, שם פירסמו בחודשים האחרונים חדשות כמו אמדוקס סימילרווב ועד פלייטיקה וראפיד (rapyd). בשבועות האחרונים הסתמן עוד טרנד: פרסום בטלוויזיה ובאמצעות חסויות. ראינו זאת בחברות כמו פאפאיה גלובאל, פאלו אלטו נטוורקס, אמדוקס ו-SciPlay, שסיפקה את החסות לשידורי האולימפיאדה בערוץ הספורט.

במה שונה מיתוג מעסיק ממיתוג רגיל? האם כל חברה זקוקה לו, גם היא ידועה וממותגת מאוד כמו אפל או וויקס ואיך מבצעים מיתוג מעסיק באופן נכון? האזינו לפרק השבוע של "הצוללת של גלובס".