חברת הפינטק הישראלית ראפיד מגייסת לפי שווי אסטרונומי של כ-9 מיליארד דולר

חברת הפינטק הודיעה על גיוס של 300 מיליון דולר נוספים • בראפיד סירבו למסור את השווי לפיו הגיוס בוצע, אך לפי הערכות הוא הופך את החברה לסטארט-אפ הישראלי הפרטי בעל השווי הגבוה בישראל

קמפיין חברת Rapyd / צילום: Rapyd
קמפיין חברת Rapyd / צילום: Rapyd

חברת הפינטק הישראלית ראפיד (Rapyd) הודיעה היום (ד') על גיוס של 300 מיליון דולר נוספים מסגרת סבב E. כל הסכום אמור להיות מופנה להשקעה בחברה.

בראפיד סירבו למסור את השווי לפיו הגיוס בוצע, אך לפי פרסום באתר הטכנולוגיה טק קראנץ' מדובר על שווי של 8.75 מיליארד דולר, מה שהופך את ראפיד לסטארט-אפ הישראלי הפרטי בעל השווי הגבוה ביותר בישראל, לפני הסטארט-אפ גונג שגייס לפי שווי 7.25 מיליארד דולר בחודש יוני.

הגיוס הובל על ידי קרן טרגט גלובל וכלל משקיעים חדשים כמו פידלטי ונצ'רס ו- Altimeter. בגיוס הנוכחי השתתפו גם המשקיעים הקיימים של ראפיד כמו בלקרוק וספארק קפיטל.

בסבב גיוס שביצעה החברה בינואר האחרון השווי של ראפיד הוערך ב-2.5 מיליארד דולר, כך שזה קפץ פי ארבעה בתוך חצי שנה. לפי פרסום באתר הטכנולוגיה The information, שווי החברה באפריל האחרון הוערך ב-5 מיליארד דולר.

לפי הודעת החברה, "הגיוס הנוכחי ישמש לביצוע מספר רכישות אסטרטגיות, התרחבות לשווקים מרכזיים, שיפור המוצרים הקיימים ופיתוח מוצרים נוספים, ואף הרחבת הפעילות בקרב תעשיות נוספות". סבב הגיוס מגיע לאחר שראפיד רכשה את חברת Valitor, המספקת פתרונות תשלום לבתי עסק ברחבי אירופה, תמורת 100 מיליון דולר. ראפיד גם השיקה לאחרונה זרוע השקעות: ראפיד ונצ'רס. 

שמועות על כך שראפיד מחפשת משקיעים לגיוס נוסף הסתובבו בשוק בחודשים האחרונים, אך לפני מספר חודשים הכחיש מנכ"ל ראפיד אריק שטילמן בשיחה עם גלובס כי החברה מתכננת סבב נוסף.

מייסדי ראפיד: עומר פריאל (מימין), אריק שטילמן וארקדי קרפמן / צילום: דיוויד גראב
 מייסדי ראפיד: עומר פריאל (מימין), אריק שטילמן וארקדי קרפמן / צילום: דיוויד גראב

מאפשרת לעסקים להקים שירות תשלומים דיגיטלי משלהם

ראפיד הוקמה ב-2015 תחת השם CashDash על ידי שטילמן, המכהן כמנכ"ל, ארקדי קרפמן ועומר פריאל. לפני כן, שטילמן הקים את חברת IT Navigator בתחום מחשוב הענן, שנמכרה לAVAYA בסוף 2013 בסכום שהוערך בעשרות מיליוני דולרים. רבים מעובדי ראפיד הראשונים הגיעו מאותה חברה. ראפיד מעסיקה 550 עובדים, מתוכם 220 בישראל.

ראפיד היא חברת "פינטק כשירות", שמפתחת פלטפורמה שמאפשרת לכל עסק להקים שירות תשלומים דיגיטלי משלו בקלות, ללא צורך בהתחברות והתאמה לספקים שונים כמו בנקים, חברות האשראי, ארנקים הדיגיטליים, חברות התשלומים ועוד. כך יכולים העסקים להיות מסוגלים לקבל תשלום בכל דרך, ממזומן ועד לתשלום בארנק דיגיטלי מקומי. 

שטילמן מסר כי "השנה וחצי האחרונות הוכיחו לנו שהפעלת תשלומים דיגיטליים היא אחד הצרכים הבסיסיים ביותר עבור עסקים. המימון יאפשר לראפיד לנצל את ההזדמנויות העולות כתוצאה מהביקוש חסר התקדים לתשלומים דיגיטליים פיננסים משולבים, ולתשתיות תשלום מבוססות ענן".