אקזיט מאכזב: תאגיד HPE רוכש את זרטו הישראלית ב-374 מיליון דולר

זרטו הוקמה ב-2009 ועוסקת בתחום ניהול והגנה על נתוני ענן • החברה גייסה במהלך השנים 228 מיליון דולר ושוויה בשנה שעברה הוערך ב-410 מיליון, גבוה ממחיר הרכישה הנוכחי

זיו קדם - מייסד חברת זרטו zerto / צילום: איל יצהר
זיו קדם - מייסד חברת זרטו zerto / צילום: איל יצהר

תאגיד Hewlett Packard Enterprise ) HPE) העולמי הודיע היום (ה') על רכישת חברת זרטו הישראלית בסכום של 374 מיליון דולר במזומן. זרטו עוסקת בתחום ניהול והגנה על נתוני ענן מפני תוכנות כופר, מתקפות סייבר ושאר השבתות לא מתוכננות.

זרטו נוסדה ב-2009 ולפי נתוני מאגר IVC גייסה במהלך השנים 228 מיליון דולר, לכן סכום המכירה מגלם החזר חלש לרוב המשקיעים בחברה. לפי PitchBook, השווי של החברה לאחר הגיוס האחרון ביוני 2020 הוערך ב-410 מיליון דולר, כך שהמשקיעים שנכנסו בסבב זה ספגו ירידת ערך.

זרטו הוקמה על ידי האחים זיו ועודד קדם, המשמשים כמנכ"ל וסמנכ"ל טכנולוגיות. החברה מעסיקה כ-500 עובדים עם מטה משותף בהרצליה ובוסטון. לפי לינקדין, נכון ל-2019 זרטו העסיקה כ-800 עובדים, מספר שהלך וירד במהלך 2020 כאשר החברה ביצעה מהלכי פיטורים משמעותיים, כולל סגירת רוב הפעילות באסיה והפסיפיק.

שמה של זרטו הוזכר בעבר כמי שמכוונת להנפקה בשווי של 600-700 מיליון דולר והיא נחשבה לאחת מחברות הטכנולוגיות הגדולות והצומחות בישראל. בזרטו הסבירו בעבר את תהליך פיטורי העובדים ברצון לשמור על החברה חזקה לאורך זמן.

לפי הודעת הרכישה, לזרטו יש כ-9,000 לקוחות ובעקבות העסקה השירות שלה יוטמע בתוך HPE. בהודעה נכתב עוד כי ייחודה של זרטו הוא בהיותה לא רק מגנה מפני התקפות אלא גם כמסייעת להשיב את הנתונים למצבם המקורי שניות לפני התרחשותה של ההתקפה או ההפרעה.

המשקיעים של החברה כוללים את באטרי ונצ'רס, קרן North83 (שהשקיעה תחת השם הקודם גריילוק ישראל), הקרן הרוסית RTP, USVP, פיטנגו וכלל-טק.

הרוכשת HPE נסחרת בבורסה בניו יורק לפי שווי של 19 מיליארד דולר. החברה, שהתפצלה ב-2015 מתאגיד HP, היא ספקית של מוצרים ושירותים למגזר הארגוני עם תחום הדאטה סנטרים.