דקמא צמצמה ב-30% את פוזיציית השורט בתיק וקיבעה הפסד של 920 אלף דולר

בין השאר צמצמה דקמא בכ-34% את פוזיציית השורט (מכירה בחסר) שלה על מניית רשת בתי הקולנוע AMC, אותה פתחה קודם לכן

קולנוע של רשת AMC / צילום: Shutterstock
קולנוע של רשת AMC / צילום: Shutterstock

חברת דקמא קפיטל מתחילה לממש את תיק ההשקעות שלה בארה"ב, שהניב לה הפסדים כבדים. היום דיווחה החברה, כי עד כה בוצעו בתיק ההשקעות מימושים בהיקף של כ-4.4 מיליון דולר, אשר הביאו להקטנה של חשיפת פוזיציות ה'שורט' בהיקף של כ-30%.

לדברי החברה, מימושים אלו הקטינו את ההסתברות להתממשות ההפסד הפוטנציאלי המקסימלי, שהוערך בשבוע שעבר ב-7.77 מיליון דולר. עם זאת, מימושים אלו גם קיבעו הפסד של 920 אלף דולר בתיק ההשקעות של החברה.

"הפעולות האמורות הינן בהתאם להחלטת ועדת ההשקעות של החברה לצמצום תיק ההשקעות והקטנת החשיפה הקיימת באופן מבוקר (תוך ביצוע גידורים בהתאם לצורך), עד למימושו באופן מיטבי", נכתב בהודעת דקמא. בין השאר, צמצמה דקמא בכ-34% את פוזיציית השורט (מכירה בחסר) שלה על מניית רשת בתי הקולנוע AMC, אותה פתחה קודם לכן.

דקמא היא חברה קטנה שעוסקת בתחום הנדל"ן בחו"ל. רשימת נכסיה כוללים מבנה משרדים ולוגיסטיקה בעיר מילטון קיינס באנגליה, קרקע בעיר בודפשט בירת הונגריה וכן הלוואה שניתנה למימון נדל"ן ושיתרתה מסתכמת ל-1.17 מיליון ליש"ט (5.3 מיליון שקל).

בעל השליטה בחברה הוא נתנל לורנצי, שמחזיק ב-58% ממניותיה, כאשר יתרת (42%) המניות מוחזקות בידי ציבור המשקיעים. לאור הפעילות המצומצמת החליט דירקטוריון דקמא בדצמבר 2020 להסמיך את ההנהלה לפעול לאיתור פעילות או חברה בעלת טכנולוגיה ייחודית או בתחום אחר, לשם רכישת הפעילות או חברת יעד במזומן או כנגד הקצאת מניות.

אלא שעוד קודם לכן החליט הדירקטוריון באפריל 2020 על ביצוע השקעות בניירות ערך בארץ ובחו"ל, עד לסך כולל של 5 מיליון שקל (1.5 מיליון דולר). על ביצוע ההשקעות הופקד לורנצי עצמו, שמכהן כמנכ"ל החברה וכדירקטור בה.

במסגרת ההחלטה, קבע הדירקטוריון כי ניהול התיק יבוצע תוך שמירה על פיזור ההשקעות, כך שהשקעה בודדת לא תעלה על סך של 1 מיליון שקל. לצורך בטוחה לביצוע חלק מההשקעות בתיק, הפקידה 2.65 מילון שקל בפיקדון מוגבל.

אלא שלאחרונה הודיע המנכ"ל לורנצי ליו"ר הדירקטוריון ירון קליין על הפסד של 2.4 מיליון דולר בתיק ועל קיומה של חריגה משמעותית ממדיניות ההשקעה. בעקבות המקרה הפקיע הדירקטוריון את סמכויות הטיפול בתיק ההשקעות מידיו של לורנצי והעבירן לוועדת השקעות שהוקמה לשם כך.

תיק ההשקעות שניהל לורנצי כולל החזקה במניות בארה"ב ובאופציות רכש (CALL) ומכר (PUT) על מניות ועל קרנות סל (העוקבות אחר מדדי מניות), שנסחרות כולן בבורסות באר"ב. אלא שאת עיקר ההפסדים בתיק יצרה פוזיציה גדולה במיוחד של מכירה בחסר (שורט) של מניות וקרנות סל בארה"ב.

בהמשך עדכנה דקמא קפיטל  כי מימוש תיק ההשקעות יכול להסתיים ברווח או בהפסד פוטנציאלי שעלול אף להגיע גם לכ-7.77 מיליון דולר (25.3 מיליון שקל). היום היא דיווחה כאמור על מימושים שצמצמו את פוזיציית השורט ב-30% אבל גם הובילו להפסד בפועל של 920 אלף דולר.