מצטרפת לבורסה: שותפות הייב 2040 גייסה 32 מיליון שקל

בשותפות פעילים מלבד המייסד ובעל השליטה תומר אבנון, מפכ"ל המשטרה לשעבר יוחנן דנינו , וראש המוסד לשעבר תמיר פרדו, שיכהנו בוועדת ההשקעות

יוחנן דנינו / צילום: יח"צ
יוחנן דנינו / צילום: יח"צ

לרצף שותפויות המו"פ המונפקות בבורסה בחודשים האחרונים, כחלק מגל הנפקות ההון הראשוני (IPO) בתל-אביב, הצטרפה כעת השותפות המוגבלת הייב 2040 (HIVE), שגם היא כמו קודמותיה מביאה עימה שלל "כוכבים" הנכללים בצוותי הייעוץ והליווי שלה.

השותפות השלימה אמש הנפקה ראשונית בבורסה בת"א (IPO) וגייסה כ-32 מיליון שקל, מתוכם כ-24 מיליון שקל מהציבור והיתרה בהנפקת ני"ע לשותף הכללי. בהנפקה השתתפו איש העסקים רני צים שרכש לאחרונה את נכסי פסגות וקבוצת אופורטו דלתא, קבוצת השקעות הקשורה למייסד ומנכ"ל חברת וויקס, אבישי אברהמי, וטוגדר השקעות.

בשותפות פעילים מלבד המייסד ובעל השליטה תומר אבנון, מפכ"ל המשטרה לשעבר יוחנן דנינו , וראש המוסד לשעבר תמיר פרדו, שיכהנו בוועדת ההשקעות של השותפות. זאת לצידם של יוסי וייס, לשעבר מנכ"ל התעשייה האווירית, וברוך (בוקי) כרמלי, לשעבר ראש הרשות הלאומית להגנת סייבר.

הייב 2040 מתכננת להשקיע בחברות טכנולוגיה חדשניות העוסקות בתחומי הסייבר, ערים חכמות, שוק ביטחון פנים (Public Safety) ו-Smart Economy.

להייב שלוש חברות מטרה שבהן יושקעו כספי הגיוס - איי אקס דאן (IXDen) ונאנולוק סקיוריטי (Nanolock) הפועלות בתחומי אבטחת סייבר, וחברת וייסייטס פתרונות (Viisights solutions) המפתחת מערכת לניתוח אוטונומי של תוכני וידאו חיים.

כמו מרבית יתר השותפויות שהגיעו בגל ההנפקות האחרון לבורסה, גם הייב 2040 היא שותפות צעירה, ללא הכנסות, ורואי החשבון שלה הפנו את תשומת לב המשקיעים לכך שפעילות השותפות "כרוכה בהוצאות כספיות גדולות ובדרגה גבוהה של סיכון כספי ואי-ודאות", וכן שלצורך המשך פעילותה היא נדרשת "לגייס מימון ממקורות שונים".

השותפות תשלם לשותף הכללי דמי ניהול חודשיים של 25 אלף דולר, דמי יוזמה בטווח של 20%-30% מהכנסות או תמורות שתקבל, וכן השתתפות בהוצאות.

את ההנפקה הובילו חברות החיתום איפקס הנפקות, לידר הנפקות, ואר.אי. חיתום. כמו כן ליוו את ההנפקה משרד עורכי הדין ארדינסט, בן נתן, טולידאנו ושות׳, ומשרד רואי החשבון פאהן קנה.