ביס מהתפוח: אפל פיי הפך לארנק הדיגיטלי הנפוץ בישראל ומשך איתו את שאר הארנקים

ההערכות בשוק מדברות על בין 130 ל-150 אלף אייפוניסטים שכבר השתמשו בארנק החדש בתוך חמישה ימים בלבד • אף שהרוב המוחלט של המשתמשים צלחו בקלות את הליכי הרישום, חלק מבעלי מכשירי אפל עדיין לא מצליחים להזין את כרטיס האשראי

אפל פיי. גם שאר הארנקים הדיגיטליים הרוויחו מהכניסה לארץ / צילום: Shutterstock
אפל פיי. גם שאר הארנקים הדיגיטליים הרוויחו מהכניסה לארץ / צילום: Shutterstock

כניסתו של אפל פיי לישראל לוותה בבאזז גדול, וחברות כרטיסי האשראי והבנקים משבחים את משתמשי אפל, על שעמדו ברף ציפיות הגבוה ואף מעבר לכך. על פי הערכות בשוק התשלומים, מאז כניסתה של אפל פיי לישראל ביום רביעי האחרון, בין 130 אלף ל-150 אלף משתמשי אפל כבר שילמו באמצעותו.

נתונים אלו מתבססים על מספר רב של מנפיקים, אך ישנם מי שמעריך שמדובר במספרים גדולים בעשרות אחוזים. עם זאת, מכיוון שאפל פיי מאפשרת להזין עד 12 כרטיסים בו זמנית, יש הטוענים כי המספר נע סביב 100 אלף משתמשים, אך עדיין מדובר בהיענות מרשימה המלמדת על כך שהישראלים העניקו קבלת פנים חמה לאפל פיי והפכו אותו בתוך פחות משבוע לארנק הדיגיטלי הפעיל ביותר בארץ.

אם משווים אליו את מספר המשתמשים בכל הארנקים האחרים, יחד, מגיעים למספר דומה של משתמשים שנע בין 130 ל-150 אלף איש. אם מכניסים למשוואה את הנתון לפיו משתמשי אפל מהווים רק 28% מבעלי הטלפונים הניידים, מגלים כי ההנחה לפיה האייפוניסטים נוטים לאמץ טכנולוגיות חדשות בהתלהבות גדולה יותר מאשר משתמשי האנדרואיד, בהחלט הוכיחה את עצמה גם במקרה זה.

התחרות על כרטיס ברירת המחדל

כפי שנכתב בלגלובס עוד לפני כניסתו של הארנק הדיגיטלי מבית אפל לישראל, התחרות על לבם של האייפוניסטים לא תהיה על זהות הארנק הדיגיטלי, אלא על איזה כרטיס יעדיפו משתמשי אפל להזין ככרטיס ברירת המחדל שלהם.

הסיבה לכך היא שבאמצעות מכשירי אפל אפשר להשתמש באפל פיי בלבד ולא בארנקים דיגיטליים אחרים, מאחר שאפל חסמה באופן יזום את השימוש בשאר הארנקים. זאת בניגוד למשתמשי אנדרואיד אשר יכולים להשתמש ביתר הארנקים הקיימים בשוק.

לכן, לא רק שהארנקים הדיגיטליים לא נפגעו בינתיים מכניסת אפל פיי לישראל, אלא אף הרוויחו מהבאזז שנוצר אפשרות התשלום החדשה-ישנה.

"אפל פיי יצר מודעות. אנחנו עדים בימים שחלפו מאז ההשקה של אפל פיי לקצב הרשמה מוגבר יחסית לארנקים בכלל בקרב משתמשי אנדרואיד- לא בקצב של אפל פיי, אבל בקצב הצטרפות יותר טוב מאשר בחודשים קודמים", אמרו לגלובס גורמים בשוק התשלומים.

אולם לצד הרוח החדשה שהביאה איתה הכניסה של אפל פיי לישראל, עדיין נותרו חבלי לידה אצל חלק מהמשתמשים. למרות שהרוב המוחלט של בעלי אייפון או אפל ווטש שרצו להשתמש באפל פיי אכן הצליחו לעשות זאת, חלק ממשתמשי אייפון עדיין לא מצליחים להזין כרטיסי אשראי לארנק הדיגיטלי.

בחברות כרטיסי האשראי והבנקים העמידו צוותים גדולים לסיוע לצרכנים. בקרב המנפיקים מציינים כי מרבית התקלות נגרמו בשל עומס בשעות הראשונות שלאחר ההשקעה, כאשר לאחר מכן התאפשר לכל מי שרוצה בכך להתחבר לארנק.

ואכן, המפניקים הצליחו לסייע למשתמשים רבים להזין את כרטיס האשראי לאפל פיי שלהם, אך אחרים הצליחו להתגבר על התקלה רק באמצעות הזנת הכרטיס לאפליקציית התשלומים של המנפיק, ודרכה התחברו לאפל פיי, כלומר על ידי מעקף של התקלה באמצעות אפליקציה מקומית. חלקם, עדיין לא הצליחו לעשות זאת, גם חמישה ימים לאחר ההשקה ועדיין ממשיכים לנסות.