העימות בצמרת לשכת סוכני ביטוח עולה מדרגה: רשם העמותות נכנס לתמונה ופתח בבדיקה

לגלובס נודע כי רשם העמותות שבמשרד המשפטים החל בבדיקת ההתנהלות בלשכת סוכני ביטוח, מתוקף תפקידו כמפקח על העמותות • במרכז הבדיקה גם דברים הקשורים לכאורה להתנהלות נשיא הלשכה, ליאור רוזנפלד • לשכת סוכני הביטוח: "הלשכה מתנהלת בצורה שקופה ומקצועית ללא כל רבב"

ליאור רוזנפלד / צילום: איתי אבירן
ליאור רוזנפלד / צילום: איתי אבירן

עליית מדרגה במלחמות סוכני הביטוח בלשכה שלהם, שמגיעות עתה לבדיקה במשרד המשפטים: רשם העמותות שבמשרד המשפטים החל בבדיקת ההתנהלות בלשכת סוכני ביטוח, מתוקף תפקידו כמפקח על העמותות. כך נודע לגלובס. המכתב נשלח ללשכת סוכני ביטוח על ידי רשם העמותות, בעקבות תלונות שהגיעו לטיפולו. במרכז הבדיקה גם דברים הקשורים לכאורה להתנהלות נשיא הלשכה, ליאור רוזנפלד.

ברשם העמותות מבהירים במכתב כי הבדיקה והדרישה לקבלת מידע מהלשכה וראשיה, באים לאחר שרשם העמותות כבר עסק ב"בחינת הנטען" בתלונות שקיבל, ושלפיהן "התנהלות העמותה שבנדון אינה תקינה ומנוגדת להוראות חוק העמותות", לכאורה. כל זאת קורה בהקשר של שנת בחירות לנשיאות בלשכה (בנובמבר השנה) ושקורית במסגרת מאבקים קשים ומחלוקות חריפות בין בכירים בלשכה בראשות רוזנפלד לבין אופוזיציה פנימית של גורמים אחרים, שחלקם בתפקידים רשמיים בגוף המייצג הרשמי של הסוכנים, והם סוכנים הרואים פגם בהתנהלות הלשכה.

מאבקי קואליציה-אופוזיציה

מנגד, מבחינת הנשיא ומקורביו מדובר בחלק ממאבקי הבחירות ללשכה, כשיש כבר עתה מאבק בין הקבוצות השונות, כשהפגם נופל דווקא בהתנהגות של חלק מגורמי "האופוזיציה" בארגון, שהגישו תלונה בנושא. במסגרת המכתב שנשלח על ידי רשם העמותות ללשכה, התבקשה האחרונה להגיש שורת מסמכים, להסביר כיצד מתבצע הליך של חילופי תפקידים בלשכה, או בחירות במוסדות העמותה.

בנוסף, משרד רשם העמותות דורש התייחסות לפרשה שנחשפה ב"דה-מרקר", בדבר כך שנשיא הלשכה התהדר בתואר אקדמי שאין ברשותו. ככל הידוע, הלשכה הסבירה לרשם מדוע לא התייחסה לאירוע האמור ולכן, בהסתמך על כמה עצות משפטיות.

בדרך לזעזועים בראשות הלשכה?

כמו כן, דורש הרשם מהלשכה "להבהיר האם ישנם חברי ועד או חברי ועדת ביקורת שמועסקים בשכר או כנותני שירותים בעמותה". בסביבת הלשכה יש המעריכים כי מדובר בהכנת הקרקע להזזת חבר ועד בכיר, אפילו הנשיא של הלשכה עצמו.

מלשכת סוכני הביטוח שבראשות רוזנפלד נמסר בתגובה כי "הנהלת הלשכה הביאה את הדוחות הכספיים לשנת 2019 לאישור במועצה כפי שמתבקש. לצערנו, ישיבת המועצה פוצצה על-ידי גורמי אופוזיציה מסיבות לא ענייניות שאינן נוגעות ישירות לאישור הדוחות. במקביל, העבירה הלשכה לרשם כל חומר שהתבקשה על מנת שיוכל לבדוק את הדברים לעומקם. צר לנו שגורמי אופוזיציה בלשכה בוחרים להכניס מקלות בגלגלי העשייה, הלשכה מתנהלת בצורה שקופה ומקצועית ללא כל רבב ובעוד עשרה חודשים יתקיימו בחירות למוסדות הלשכה וכל מי שמעוניין מוזמן להעמיד עצמו לבחירת הציבור".

תגובת רשות העמותות: "הרשם החליט לפתוח בבדיקה לגבי התנהלות העמותה. יוער בהקשר זה, כי הרשם אינו מוסר מידע לגבי הליכי פיקוח פעילים. הדוח שייכתב בסוף הליך הפיקוח יהיה גלוי בתיק העמותה".