צ'ק אין | פיצ'ר

הסוויטה מדובאי והמהפך של המלדיביים: הזוכים בפרסי התיירות והתעופה ב-2020

המגזין היוקרתי "World Travel Awards" פרסם זו השנה ה-28 את דירוג הזוכים בתחום התעופה והתיירות לשנה האחרונה • מי חברת התעופה עם מחלקת העסקים הטובה ביותר, איפה נמצא הריזורט היוקרתי בעולם, ומה היה היעד המוביל בזמן שהעולם סבל ממגפה עולמית? • צ'ק אין

המלדיביים / צילום: Shutterstock
המלדיביים / צילום: Shutterstock

תיירות, ובעיקר תעופה, כמעט ולא היו חלק מחיינו בשנה האחרונה, ועדיין אי אפשר שלא לחתום אותה בלי סיכום קטן. מי חברת התעופה הטובה בעולם, מי המלון הטוב בעולם ואיזו מדינה קיבלה את הכי הרבה תארים?

המגזין היוקרתי World Travel Awards") WTA") פרסם לאחרונה את דירוג הזוכים בתחום התעופה והתיירות ל-2020, זו השנה ה-28 ברציפות. איך זה עובד? באמצעות סקר שנסמך על עשרות אלפי הצבעות מכל העולם. המדרגים כוללים גם בכירים ואנשי מקצוע מענף התעופה והתיירות וגם "תיירים רגילים", שמצביעים לאורך כל השנה.

והשנה חל מהפך, כשאת רשימת הזוכים פותחים האיים המלדיביים שהוגדרו כיעד המוביל לשנת 2020. זו הפעם הראשונה שהמלדיביים קוטפים את המקום הראשון בדירוג שהיה שמור לפורטוגל בשלוש השנים האחרונות.

פורטוגל אומנם איבדה את הבכורה, אך זכתה גם היא בשלל תארים. האי מדיירה זכה בראש רשימת האיים האהובים על התיירים וליסבון קיבלה את תואר "העיר הטובה ביותר לחופשת 'סיטי ברייק'". עוד מפורטוגל, אזור אלגארבה (Algarve) זכה בתואר "חופי הים הטובים ביותר בעולם".

מדינה נוספת שכיכבה בדירוג היא רוסיה. הבירה מוסקבה הוגדרה כיעד עירוני מוביל, וסנט פטרסבורג דורגה כיעד התרבותי הטוב ביותר.

המלון הטוב בעולם - בדובאי

בתחום האירוח, המלון שהוגדר כטוב ביותר בעולם הוא מלון ארמאני בדובאי. עוד תואר שנשאר בדובאי הוא ה"פנטהאוז הטוב ביותר בעולם". מדובר ברויאל פנטהאוז, שממוקם בבית המלון Mandarin Oriental Jumeira. גם בגזרת הסוויטות הטובות ביותר בולטת דובאי, עם הסוויטה האייקונית Burj Al Arab Jumeirah.

הדירוג של WTA כולל גם את הריזורטים הטובים בעולם, ובמקום הראשון ניצב ה-Forte Village בסרדיניה. בתחום הריזורטים לחובבי הצלילה, זכה Amanpulo שבפיליפינים, ובתחום הריזורטים היוקרתיים זכה The St. Regis Maldives Vommuli הממוקם באיים המלדיביים.

ויש גם דירוג חדש יחסית שמתייחס לריזורטים הידידותיים לסביבה, ואת התואר הזה קטף ה-InterContinental Danang Sun Peninsula שנמצא בווייטנאם.

בתחום המותגים המובילים בתחום המלונאות זכו הרשתות Four Seasons, שאף צפויה להשיק בתל אביב סנונית ראשונה בישראל והרשת Sandals, המתמחה בתחום היוקרה לריזורטים.

איפה מחלקת העסקים הכי מפנקת?

איחוד האמירויות מככבת גם בתחום התעופה. חברת התעופה שהוגדרה כטובה ביותר לשנת 2020 היא אתיחד איירווייז, חברת התעופה הלאומית של אבו דאבי, שמטוסיה כבר הספיקו לנחות בנתב"ג מספר פעמים מאז כינון היחסים בין המדינות.

רשמית, אמורה אתיחד להשיק קו תל אביב-אבו דאבי בחודש מרץ, לקראת חופשת הפסח. אתיחד קטפה את התואר הזה גם בשנת 2019, והיא זכתה גם בתואר חברת התעופה המובילה בזווית חוויית השירות לנוסע. סינגפור איירליינס זכתה בתואר החברה הטובה באסיה, ולופטהנזה זכתה בתואר החברה הטובה באירופה. את התואר בצפון אמריקה קטפה אמריקן איירליינס.

חברת התעופה הרוסית אירופלוט קטפה את התואר מחלקת העסקים הטובה ביותר, זו השנה השלישית ברציפות וחברת התעופה הלאומית של דובאי והגדולה מבין החברות האמירתיות, אמירייטס, קטפה את תואר החברה הטובה ביותר במחלקת תיירים - זו השנה השנייה ברציפות. חברת אומן אייר (Oman Air) הוגדרה כבעלת המחלקה הראשונה הטובה ביותר זו השנה השלישית ברציפות. בתואר מחלקת הפרימיום-אקונומי הטובה ביותר זכתה אייר קנדה, שתפסה את מקומה של ויאטנאם איירליינס שהחזיקה בתואר בשלוש השנים האחרונות.

תחום נוסף שנמדד הוא בריתות התעופה. הברית הטובה ביותר שנבחרה ל-2020 היא סטאר אליאנס (שבין החברות בה לופטהנזה, טורקיש איירליינס, יונייטד ואחרות) שהדיחה את וון וורלד שהחזיקה בתואר מאז 2003 (בוון וורלד חברות בריטיש איירוויז, אמריקן איירליינס, קתאי פסיפיק ואחרות).

הדיוטי פרי וטרקלין העסקים המובילים

גם בתחום נמלי התעופה הפרס הולך לידידה החדשה של ישראל: שדה התעופה הבינלאומי הטוב ביותר בעולם הוא השדה של דובאי. תנועת הנוסעים בשדה, שנמצא בבעלות ממשלתית, עמדה על 88 מיליון בשנת 2019 עם תנועה של כ-410 אלף מטוסים ל-270 יעדים.

אם לא די בכל התארים שהלכו לאמירויות, גם בתואר הדיוטי פרי הטוב בעולם זכה הדיוטי פרי של דובאי. בדירוג טרקליני העסקים לנוסעים העסקיים זכה הטרקלין של אמירייטס, שממוקם בטרמינל 3 בשדה התעופה של דובאי ובאשר לטרקלין המיועד לנוסעי המחלקה הראשונה זכה הטרקלין של אתיחד, שממוקם בשדה התעופה הבינלאומי באבו דאבי.

יש גם התייחסות למי שמעדיף לבלות בים במקום בנמלי תעופה. בתחום הקרוזים זכתה חברת רויאל קריביאן, וביעד הטוב ביותר לחובבי הנופש השט נבחרה ג'מייקה.