אבן קיסר פרסמה את תוצאות הרבעון השלישי; המניה קפצה ב-17%

אבן קיסר צמצמה את ההוצאות התפעוליות שלה, הן ברמה הרבעונית והן מתחילת השנה, ורשמה ברבעון השלישי רווח תפעולי של 15 מיליון דולר • הכנסות החברה הסתכמו בכ-124 מיליון דולר, ירידה של 13.2% בהשוואה לרבעון המקביל

יובל דגים, מנכ"ל אבן קיסר / צילום: יוסי מסה
יובל דגים, מנכ"ל אבן קיסר / צילום: יוסי מסה

מניית אבן קיסר קפצה אתמול (ד') בנאסד"ק ב-17.1% לאחר פרסום הדוחות הכספיים שלה לרבעון השלישי של השנה. המסחר במניה התנהל במחזור גבוה ובסיומו מחיר המניה נקבע על 11.65 דולר שמשקף לחברה שווי של 401 מיליון דולר. עם זאת, מתחילת השנה המניה עדיין רושמת תשואה שלילית של 22.7%.

אבן קיסר  מייצרת ומשווקת משטחי קוורץ המשמשים לעיצוב מטבחים וחדרי אמבטיה, ולאחרונה נכנסה לשוק חדש עבורה, שוק הפורצלן, באמצעות רכישת שליטה בחברה הודית.

ברבעון השלישי, הכנסות החברה הסתכמו בכ-124 מיליון דולר, ירידה של 13.2% בהשוואה לרבעון המקביל, ירידה המוסברת בעיקר בפגיעת משבר הקורונה ובפרט ביבשת אמריקה. מתחילת השנה, הירידה בהכנסות הסתכמה ב-15.2% לרמה של כ-350 מיליון דולר.

אבן קיסר צמצמה את ההוצאות התפעוליות שלה, הן ברמה הרבעונית והן מתחילת השנה, ורשמה ברבעון השלישי רווח תפעולי של 15 מיליון דולר, עלייה מ-12.9 מיליון דולר ברבעון המקביל. מתחילת השנה הרווח התפעולי הסתכם ב-14.4 מיליון דולר, ירידה של 40%. בשורה התחתונה, לפי כללי החשבונאות המקובלים (GAAP), החברה רשמה רווח נקי רבעוני של 12.8 מיליון דולר, גידול של 79.7%, ומתחילת השנה הסתכם הרווח ב-9.6 מיליון דולר, ירידה של 26.9%.

בניכוי סעיפים חשבונאיים שונים, הרווח הנקי על בסיס Non-GAAP הסתכם ברבעון השלישי ב-14.1 מיליון דולר, עלייה של 41% מהרבעון המקביל. מתחילת השנה נרשמה ירידה של 30.4% ברווח הנקי ל-15.3 מיליון דולר.

מגמה דומה - שיפור ברמה הרבעונית אך ירידה מתחילת השנה בצל חולשת רבעונים קודמים - הייתה גם בסעיף ה-EBITDA (רווח בנטרול ריבית, מס, פחת והפחתות) שהסתכם ברבעון ב-23.7 מיליון דולר ומתחילת השנה הגיע ל-43.3 מיליון דולר.

בקופת החברה היו בסוף הרבעון כ-156 מיליון דולר והיא הודיעה על חלוקת דיבידנד בגובה 14 סנט למניה (כ-4.8 מיליון דולר) שיחולק בדצמבר. בעלי המניות המרכזיים בחברה הם קרן טנא וקיבוץ שדות ים שמחזיקים יחד בכ-41% מהמניות.

יובל דגים, מנכ"ל אבן קיסר, מסר עם פרסום הדוחות: "אני מעודד מהתקדמות ביצוע התוכנית להאצת הצמיחה הגלובלית ותוצאות הרבעון השלישי מעודדות ומשקפות את תחילת ההשפעה החיובית של המהלכים שביצענו לשיפור הרווחיות. ה-EBITDA המתואמת ברבעון והרווחיות הינם הגבוהים ביותר מזה למעלה משנתיים. בנוסף, אנחנו מעודדים ממגמת השיפור במכירות ביחס לרבעון הקודם".

דגים הוסיף כי אבן קיסר שמרה על המיקוד בביצוע השקעות אסטרטגיות כדי לבסס את מעמדה. הוא התייחס לרכישת ליולי קרמיקה ההודית וציין כי "ככל שאנו משלבים את 'ליולי' ומתקדמים ביוזמות הנוספות שלנו, אנו בטוחים בפוטנציאל העסקי, ככל שההתאוששות נמשכת".