הנתבים ושאר עובדי מחלקת הים של חברת נמל חיפה עברו היום (ג') לחברת נמלי ישראל, זאת במסגרת הרפורמה בענף הנמלים. בהמשך צפויה לעבור גם מחלקת הים בנמל אשדוד תחת חנ"י, ובכך יושלם תהליך הפיכת החברה הממשלתית לבעלים (Landlord) בכל הנוגע לתחום שירותי הים בנמלים בישראל.
מחלקות הים הן האחראיות על הוצאת האוניות והכנסתן לנמל, ומשום כך הייתה חשיבות שלא להותיר את ה"שאלטר" הזה בידי חברות הנמל הוותיקות, בשעה שיתחרו מול שני הנמלים החדשים שייפתחו בשנה הבאה במפרץ חיפה (נמל המפרץ) ובאשדוד (נמל הדרום). הנתבים נחשבים מסורתית לבעלי השכר הגבוה ביותר בין עובדי חברות הנמלים, שמדורגים בעצמם בפסגת סולם השכר בחברות הממשלתיות.
"מהפכה אמיתית"
מחברת נמלי ישראל נמסר כי "מעבר מחלקות הים הוא אבן-דרך חשובה ביישום הרפורמה לפתיחת הנמלים לתחרות, כאשר בשנה הקרובה ייפתחו נמל המפרץ בחיפה ונמל הדרום באשדוד, ובכך תושלם אחת המהפכות הגדולות במשק הישראלי. העברת מחלקות הים של נמל חיפה ואשדוד לחנ"י והקמתן של חברות-בנות תחתיה לניהולן נועדו להבטיח את הגברת התחרות והיעילות בין הנמלים הקיימים והחדשים, וזאת באמצעות ניהול המרחב הנמלי ע"י גורם בלתי תלוי ושוויוני. מדובר במהפכה אמיתית במתן שירותי תעבורה ימית בנמלים, שתקדם רמת שירות גבוהה יותר ותביא להוזלת מחירים למען הכלכלה הלאומית ולסחר החוץ במדינת ישראל".
יו"ר חברת נמלי ישראל, עוזי יצחקי, אמר היום כי "זהו צעד נוסף וחשוב להשלמת הרפורמה בנמלי הים לטובת המשק הישראלי והציבור כולו, ולחיזוק חברת נמלי ישראל כ-landlord בכל הנוגע לתחום שירותי הים וניהול התעבורה הימית בנמלים בישראל. מהלך זה יוביל להעלאת רמת השירות בנמלים, להתייעלות ויצירת מסחר תחרותי".
מנכ"ל חברת נמלי ישראל, שלמה ברימן, הוסיף כי "מדובר בהתייעלות משמעותית ובצעד שיאפשר לנהל את המרחב הנמלי בראייה רחבה, כוללת וחכמה. בכך נייצר את השוויוניות ההכרחית לפעילות נמלית יעילה ומקסימלית. כעת עם מעבר מחלקות הים תצטרף ישראל לרשויות נמלים אחרות בעולם שהתעבורה הימית המסחרית בהם מנוהלת במקום אחד".
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.