גולדמן זאקס מוריד מחיר יעד למניית טבע אך נשאר בהמלצת "נייטרלי"

נכון להיום, מתוך 26 אנליסטים שמסקרים את מניית טבע, הרוב – 17 אנליסטים – ממליצים על המניה בהמלצה נייטרלית, 5 מחזיקים בהמלצות שליליות ו-4 בהמלצות חיוביות

קאר שולץ / צילום: כדיה לוי
קאר שולץ / צילום: כדיה לוי

בנק ההשקעות גולדמן זאקס מוריד את מחיר היעד שלו למניית טבע מ-13 דולר ל-10 דולר, על רקע תחזית הכנסות מוקטנת שלו למחצית השנייה ובשל ההליכים המשפטיים בהם טבע מעורבת. המלצת גולדמן זאקס למניה נותרה ללא שינוי, "נייטרלי", ומחיר היעד החדש גבוה ב-14.2% מהמחיר הנוכחי בו נסחרת המניה בבורסת ניו יורק.

חברת התרופות טבע , המנוהלת על-ידי קאר שולץ, נסחרת בניו יורק ובתל אביב לפי שווי שוק של 9.8 מיליארד דולר אחרי ירידה של כ-30% במחיר המניה בחודשים האחרונים. החברה תפרסם את דוחות הרבעון השלישי ב-5 בנובמבר וממוצע תחזיות האנליסטים הוא שהחברה תציג הכנסות של כ-4.1 מיליארד דולר ורווח נקי Non-GAAP של 58 סנט למניה.

בגולדמן זאקס מעריכים שהמגמות המאתגרות בשוק נמשכו גם ברבעון השלישי ומצפים לרווח מעט נמוך יותר מממוצע תחזיות האנליסטים, כי טבע לא השיקה מוצרים גנריים משמעותיים חדשים במהלך הרבעון וכן משום שהמוצר המקורי אג'ובי לטיפול במיגרנה גדל רק מעט בנתח השוק שלו וצמיחת המכירות של המוצר המקורי אוסטדו להפרעות תנועה התמתנה.

להערכתם, טבע לא תשנה את התחזית השנתית, אך אולי תצמצם את הטווח שלה.

בהקשר של ההליכים המשפטיים מזכירים כלכלני גולדמן זאקס את ההליך החדש שנוסף במהלך הרבעון, בנוגע לתשלומים לא חוקיים שלפי הטענות טבע שילמה על מנת לקדם את התרופה קופקסון ב-2006-2015.

בגולדמן זאקס מפחיתים מעט את התחזית שלהם ל-EBITDA של טבע (רווח בנטרול ריבית, מס, פחת והפחתות) למחצית הראשונה וצופים EBITDA של כ-2.3 מיליארד דולר בשל שינוי בתמהיל המכירות. מחיר היעד שלהם למניה מחושב על בסיס מכפיל EV/EBITDA של 7.

נכון להיום, מתוך 26 אנליסטים שמסקרים את מניית טבע, הרוב - 17 אנליסטים - ממליצים על המניה בהמלצה נייטרלית, 5 מחזיקים בהמלצות שליליות ו-4 בהמלצות חיוביות.