פרויקט הסיבים האופטיים של בזק החל בפריסה במטולה

גיל שרון יו"ר החברה: בזק תשקיע מיליארדי שקלים בפרויקט ובפריסת דור חמישי

פריסת סיבים אופטיים ותשתיות תקשורת / צילום: shutterstock
פריסת סיבים אופטיים ותשתיות תקשורת / צילום: shutterstock

חברת בזק הכריזה היום (ג') על תחילת פריסת הסיבים האופטיים במושבה מטולה. מדובר בפריסת סיבים מלאה, כך שכל תושבי מטולה יוכלו בקרוב מאוד ליהנות מקצב גלישה העומד על 1 גיגה. לדברי החברה למעשה, מדובר ביישוב הראשון בישראל המחובר במלואו לסיבים האופטיים של בזק. עד היום הקצב המקסימלי במטולה עמד על עד 100 מגה. חיבור מסחרי של לקוחות ראשונים יתאפשר בתוך שבועות בודדים.

היום חנכה החברה את הפרויקט בהשתתפות שר התקשורת יועז הנדל, יו"ר החברה גיל שרון, המנכ"ל דודו מזרחי וראש מועצת מטולה דוד אותיות.

מטולה נבחרה להיות היישוב הראשון שאותו חברה בזק במלואו וזאתעל רקע החשיבות שרואה המשרד בפריסת תשתיות בפריפריה.

לאחרונה אישר משרד התקשורת את מתווה הסיבים, ובעקבותיו הכריזה בזק כי תחבר לקוחות פרטיים ראשונים לסיבים האופטיים תוך מספר שבועות בלבד, זאת לאחר שדירקטוריון החברה אישר את הכניסה לפרוייקט הסיבים. מדובר במהלך בעל השפעות מרחיקות לכת על שוק האינטרנט בישראל, ועל הכלכלה והמשק הישראלי כולו.

גיל שרון יו"ר בזק אמר "קבוצת בזק נמצאת בימים אלו בתנופת השקעות בסיבים אופטיים ובדור 5 המציבות אותה בעמדת זינוק מצויינת לקראת אתגרי השוק העתידיים, תוך שמירה על היתרון הטכנולוגי והשירותי של החברות בקבוצה. פריסה נרחבת ומהירה של רשת הסיבים הגדולה במדינה תצעיד את ישראל קדימה ותתרום לחוסנה וכלכלתה של המדינה. אנו מברכים את שר התקשורת, יועז הנדל, שפעל במהירות ובנחישות לקידום הנושא ואפשר לאזרחי המדינה ליהנות בכל מקום בעתיד הקרוב מתשתית סיבים מהטובות בעולם".

"מנכ"ל בזק דודו מזרחי אמר ההכרזה שלנו במטולה אינה מקרית, ומהווה הצהרת כוונות מבחינת בזק. ההגדרות הנוכחיות של מרכז ופריפריה עומדות להשתנות כבר בקרוב, כאשר רוחב הפס הזמין למשקי הבית יטשטש את הפערים הגאוגרפיים, ויאפשר אינספור יכולות חדשות לאזרחי ישראל, ללא קשר למקום מגוריהם הפיזי . בזק תשטוף את ישראל בתשתית הסיבים המתקדמת ביותר, ממטולה ועד אילת, במרכז ובפריפריה, לאורך הגבולות ובעומק המדינה". עוד הוסיף מזרחי כי, "התקופה האחרונה ממחישה יותר מתמיד את הצורך באינטרנט יציב ואיכותי ותפקידה של בזק היא לאפשר זאת לכלל אזרחי ישראל".

ראש מועצת מטולה דוד אזולאי אמר "זאת בשורה אדירה. אני שמח שמצפון הגיעה הבשורה ליישוב הראשון בארץ שכולו סיבים אופטיים".

מהחברה נמסר כי מדובר בפרוייקט המורכב והיקר ביותר בשוק התקשורת היום, אשר במסגרתו הושקעו מאות מיליוני שקלים, ויושקעו בו עוד מיליארדי שקלים. לצורך הפרוייקט, בזק נערכת לקליטה של מאות אנשי תשתית וטכנאים, במטרה לעבות את מערך השטח של החברה. בתוך כך, החלה בזק בתכנון פריסה במספר ערים בישראל, ותאיץ את קצב הפריסה במהלך השנה הקרובה, זאת באמצעות מאות עובדים של החברה.

שר התקשורת יועז הנדל אמר כי הפריסה במטולה של סיבים אופטיים על ידי בזק, היא ציונות גרידא. הנדל אמר שמהרגע שנכנס למשרד המשימה הבוערת היא פריסת סיבים וישראל נמצאת בפיגור גדול. "הבטחתי שאגיע לכל מקום שבו יניחו סיבים ואני מתכוון לעמוד בכך. מדובר בבשורה שתאפשר להתגורר בכל מקום ברחבי הארץ ולעבוד מרחוק כמו במרכז. אנחנו צריכים תשתיות תקשורת מתקדמות ואני אעשה כל מאמץ כדי לפרוס כמה שיותר מהר ולא אתן לאף אחד לעצור את זה".