ברקשייר הת'אווי תשלם 4.14 מיליון דולר כדי ליישב טענות להפרת הסנקציות על איראן

לפי משרד האוצר של ארה"ב, החברה הבת ישקר טורקיה מכרה משלוחים לשני מפיצים טורקים בשנים 2012-2016 - בידיעה שהם יישלחו למפיץ באיראן למכירה מחדש, כולל לממשלה האיראנית

וורן באפט / צילום: Rick Wilking, רויטרס
וורן באפט / צילום: Rick Wilking, רויטרס

חברת ברקשייר הת'אווי של וורן באפט הסכימה לשלם 4.14 מיליון דולר כדי ליישב טענות ולפיהן החברה הבת ישקר טורקיה הפרה את הסנקציות האמריקאיות על איראן. כך מסר היום (ג') משרד האוצר של ארה"ב.

לפי ההודעה, ישקר טורקיה מכרה 144 משלוחים של כלי חיתוך וציוד נלווה בשווי 383,443 דולר לשני מפיצים טורקים בין דצמבר 2012 לינואר 2016, בידיעה שהם יישלחו למפיץ באיראן למכירה מחדש, כולל לממשלה האיראנית.

עוד לדברי משרד האוצר האמריקאי, המכירה נעשתה בידיעה של מנהלים בכירים, לאחר שמנכ"ל ישקר טורקיה הסיק כי "בלתי נמנע" שהסנקציות שהטילו על איראן האיחוד האירופי וארה"ב יוסרו ורצה להיות "ממוצב היטב" כדי להרוויח. עוד נמסר כי ישקר טורקיה דאגה לערפל את עסקיה עם איראן והסתירה אותם מברקשייר, חרף אזהרות שהמכירות יפרו את מדיניות הציות לרגולציה.

לפי ההודעה, ברקשייר דיווחה מיוזמתה על ההפרות לכאורה במאי 2016, לאחר שקיבלה טיפ אנונימי, החליפה את העובדים שהיו מעורבים ושדרגה את הליכי הציות לרגולציה לחברות בנות זרות.

ברקשייר שילמה 4 מיליארד דולר תמורת 80% מישקר הישראלית בשנת 2006, ורכשה את יתר החברה תמורת 2.05 מיליארד דולר בשנת 2013. זוהי הרכישה הגדולה ביותר שביצע באפט של חברה לא אמריקאית.