הרכב חסר בוועדה מעכב את אישור המועמדים למועצת התאגיד

ל"גלובס" נודע כי הרכב חסר בוועדה מונע את השלמת הליך האישור של תשעת חברי המועצה שאמורים היו להיכנס לתפקידם, ושאמורים לאשר את התקציב לפעילותו בשנה הבאה • מחודש יוני פועל תאגיד השידור הציבורי, המפקח על כ-780 מיליון שקל המוקצים על פי חוק לתאגיד, ללא מועצה מכהנת

משרדי תאגיד השידור הציבורי כאן 11 / צילום: שלומי יוסף, גלובס
משרדי תאגיד השידור הציבורי כאן 11 / צילום: שלומי יוסף, גלובס

האם תאגיד השידור הציבורי מתקרב לנקודה שבה לא יהיה מי שידון ויוכל לאשר את התקציב לפעילותו בשנה הבאה? ל"גלובס" נודע כי הרכב חסר של ועדת גילאור מונע את השלמת הליך האישור של תשעת חברי המועצה שאמורים היו להיכנס לתפקידם. בנוסף, מתעכב בשל היעדר קוורום גם אישור מועמדותה של חברה נוספת לוועדת האיתור של חברי המועצה בראשותו של השופט אילן שיף, שאמורה להשלים איתור של ארבעה חברי מועצה סופיים.

נזכיר כי מתחילת חודש יוני פועל תאגיד השידור הציבורי, המפקח על כ-780 מיליון שקל המוקצים על פי חוק לתאגיד, ללא מועצה מכהנת. זאת לאחר שכהונתם של רוב חברי המועצה באה לקיצה, ורשימת המועמדים של ועדת האיתור לא עברה את כל השלבים הנדרשים כדי שהמאותרים יהפכו לחברים.

באמצע חודש יוני אישר שר התקשורת הנכנס יועז הנדל את המלצת ועדת האיתור לחברי מועצה חדשה, שכללה מתוך המועצה הקודמת את גיל עומר (שאמור להתמנות מחדש ליו"ר); דלית שטאובר; דוד אלכסנדר; חמיס אבולעפיה ואהובה פיינמסר. אליהם אמורים להצטרף כחברים חדשים מנחם בן ששון, דורית ענבר ומיכל רפאלי כדור.

מאחר שוועדת האיתור החליטה שלא להאריך את כהונתם של חברות המועצה אורלי גרטי סרוסי, אורית מסילתי, אורנה דויטש ושלומי שטיין יש צורך לאתר ארבעה חברי מועצה חדשים. זאת על מנת להשלים את מספר חברי הוועדה ל-12 החברים הדרושים. אלא שעד לאישור הסופי לא יכולה ועדת האיתור להמשיך בתפקידה, כי כל חבר מועצה יושב על הגדרת תפקיד מסוימת שנקבעה בחוק.

לכן, אם לצורך הדוגמה יתברר בסוף התהליך כי חבר המועצה שאמור לשבת על משבצת "מורשת" לא מקבל את האישורים הנדרשים, יהיה צורך לאתר מועמד שכישוריו הולמים בדיוק משבצת זו, כישורים שונים מאלו הנדרשים למשבצות האחרות שפתוחות כרגע לחברי המועצה העתידיים.

בנוסף, באה לקיצה כהונתו של אחד מחברי ועדת שיף האחראי על איתור מועמדים חדשים, ויש צורך להשלים את הליך המינוי של חברת ועדה חדשה.

אולם, למרות חשיבותה של מועצת התאגיד - הגוף היחיד המפקח על פעילות ההנהלה - הדרך למינוי חברי המועצה מתארכת בכל פעם מחדש. המועמדויות אושרו והועברו על ידי משרד התקשורת למזכירות ועדת גילאור רק באמצע חודש יולי, אולם אז הסתבר כי לגבי חלקם לא הושלמה הגשת המסמכים הנדרשת. השאלונים האחרונים של המועמדים הועברו למזכירות הוועדה רק בתחילת חודש ספטמבר 2020. בינתיים השתנה הרכב נציגי הציבור בוועדה, ובשלב זה אין קוורום מלא לדון במועמדים אלו.

כעת, תלוי המשך התהליך בהסדרת הרכב מלא לוועדה על מנת שתוכל לקיים דיון בזהות המועמדים לכהונה כחברי המועצה.

כאמור, מועצת התאגיד מפקחת באופן בלעדי על תקציב התאגיד ואחראית בין היתר על אישור לוח השידורים שלו. בהתחשב בכך שאישור התקציב אמור להינתן בסוף השנה והמועצה אמורה לקיים על כך דיונים עם ההנהלה, עיכובים נוספים בהליך האישור עלולים לייצר מצב שבו התקציב לא יאושר.