הופקדה תוכנית של שיכון ובינוי ל-4,000 דירות בר"ג

הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה תל אביב הפקידה את התוכנית לשטח בגודל 314 דונם שממוקם בצפון מזרח מחלף מסובים • התוכנית מהווה חוליה נוספת בפיתוח של ציר 461 כ"שדירה מטרופולינית"

הדמיית התוכנית של שיכון ובינוי ל-4,000 דירות בר"ג / צילום: קולקר אפשטיין אדריכלים
הדמיית התוכנית של שיכון ובינוי ל-4,000 דירות בר"ג / צילום: קולקר אפשטיין אדריכלים

הוועדה המחוזית תל אביב הפקידה תוכנית של חברת שיכון ובינוי שבשליטת איש העסקים נתי סיידוף, לבנייה והקמה של כ- 4,000 יח"ד ברמת גן. התוכנית מתייחסת לשטח שגודלו 315 דונם שממוקם צפונית מזרחית לצומת מסובים, ומדרום לשכונת רמת אפעל.

התוכנית (תוכנית רג/1761) כוללת הקמת שכונת מגורים חדשה הכוללת כ-2,500 יח"ד בבינוי משולב מרקמי וגבוה, עוד כ-900 יח"ד מיוחד, כ-380 יח"ד אשר מיועדות לדיור בר השגה ושטחים נרחבים שיוגדרו לטובת ציבור. לאורך הדופן הדרום-מערבית מוצעת הקמה של רצועת שטחי תעסוקה ומסחר בהיקף של כ-270 אלף מ"ר עיקרי, אשר יהוו המשך לאזור התעסוקה המאושר לאורך כביש 461.

כמו כן, התוכנית מתווה רשת תשתיות ותנועה עבור הולכי רגל, תחבורה ציבורית, שבילי אופניים, שבילים ירוקים ונטיעות במרחב. אדריכל התכנית הוא עופר קולקר.

יש לציין כי התוכנית מהווה חוליה נוספת בפיתוח של ציר 461 כ"שדירה מטרופולינית", רעיון אשר הותווה בתוכנית המתאר המחוזית תמ"מ 5. המחשבה העומדת בבסיס התוכנית היא שהערים שנמצאות לצד הכביש יתרחבו וייצרו לו שוליים בנויים ובהם מגורים, ובעיקר תעסוקה מניבת ארנונה. בציר זה יעבור גם קו של הרכבת הקלה.

האדריכל אבישי קימלדורף שמשמש כסמנכ"ל תכנון ואדריכל ראשי בשיכון ובינוי נדל"ן מסר כי "מדובר במתחם עירוני חדש אשר מציע איכויות עירוניות גבוהות ומשלב מגורים, תעסוקה, מסחר, דיור מיוחד ושטחי ציבור רחבים בסמוך לקו הרכבת הקלה ולמערך דרכים ראשי. התוכנית קודמה ע"י החברה בשיתוף עיריית רמת גן ובתמיכה של הוועדה המחוזית תל אביב. היא נותנת דגש על נגישות מיטבית, עירוב שימושים, איכות אדריכלית ובנייה ירוקה".