אתגר המנכ"ל: תומר וינגרטן, מייסד ומנכ"ל חברת הסייבר סנטינל וואן

המכירות של חברת הסייבר סנטינל וואן עלו ב-120% דווקא בימי הקורונה. תומר וינגרטן, המנכ"ל, מסביר את העקרונות שמאחורי ההתנהלות

תומר וינגרטן, מייסד ומנכ"ל חברת הסייבר סנטינל וואן / צילום: באדיבות SentinelOne
תומר וינגרטן, מייסד ומנכ"ל חברת הסייבר סנטינל וואן / צילום: באדיבות SentinelOne

תומר וינגרטן, מייסד ומנכ"ל חברת הסייבר סנטינל וואן, איך עוברים עליכם ימי הקורונה? מה ההתמודדות העיקרית?
עכשיו הדברים די התנרמלו, אבל הייתה ההתמודדות עם הרבה אתגרים במקביל, גם בניהול, גם בתחום האנושי וגם בתחום המקצועי. כחברה שיש לה שבעה מרכזים ברחבי העולם, נדרשנו לגמישות מקסימלית ולהרבה ויסותים. עכשיו, למשל, באמסטרדם כבר חזרו לעבוד במשרדים, אבל בישראל ובקליפורניה עובדים עדיין מהבית.

מצד אחד, חשוב לנו שכל מי שמרגיש יותר בנוח לעבוד מהבית, שיעבוד מהבית. מצד שני, הבנו שלאנשים קשה בבית, אז השקענו הרבה ב-wellness. מיוגה ופילאטיס ומיידפולנס בזום ועד לתקציב לרכישת ריהוט וציוד, שירותי בייבי סיטר ו-child care. למי שצריך, כמה שצריך, בלי שאלות.

ומבחינה מקצועית?
כחברה שמתמחה באבטחת נקודות קצה (מחשבים ומכשירים טכנולוגיים), המשקל של המוצר שלנו גדל בן לילה. אנשים עברו לעבוד מהבית, אבל בלי הרשת שמגנה על המחשבים שלהם. היינו צריכים להסביר להם איך להתאים את היכולות שלנו לעבודה מהבית.

אבל גם הקשר עם המפיצים לא פשוט בימים אלה. בתחום שלנו רוב השיווק היה מתרחש באיוונטים, כנסים גדולים של אלפי אנשים. פתאום בבת-אחת נסגר לך ערוץ השיווק הזה, וצריך לעבור ל-100% וירטואלי. עברנו לייצר הרבה תוכן באונליין. 

קושי אחר הוא שרבים מהלקוחות שלנו, מבנקים ועד חברות תעופה ותיירות - זקוקים למוצר, אבל אין להם יכולת לשלם. החלטנו לתת לכולם את המוצר בחינם ל-3-6 חודשים, וכשיוכלו - ישלמו. בדיעבד, זו הייתה לא רק החלטה הומנית טובה, אלא גם החלטה עסקית טובה. הם העריכו את המחווה, והם חוזרים אלינו. למעשה המכירות שלנו לא ירדו, אלא אפילו עלו על התחזיות ב-120%. לא רק שלא פיטרנו עובדים, היינו צריכים לגייס עוד אנשים".

השראה 1:

"מדע, בעיקר פיזיקה קוונטית. לפעמים דווקא מהתחומים האלה אפשר ללמוד עקרונות ניהול. למשל שתהליכים הם לא באמת בינאריים. יש הסתברות מסוימת עם סיכון מסוים. ההבנה הזו נותנת הרבה יותר חופש בהחלטה, כי זה לא בין שחור ללבן, אלא מנעד".


השראה 2:

לפני הקורונה הייתי משחק כדורסל, אבל עכשיו סגרו את כל האולמות ואין לי איפה לשחק. אני גר בקליפורניה, פה משחקים באולמות סגורים, לא במגרשים בחוץ".