נתניהו: "אנחנו ביום היסטורי, טראמפ הסיר את מסיכת הצביעות"

ראש הממשלה קיים היום אירוע הכרזה על הקמת יישוב חדש ברמת הגולן, שייקרא "רמות טראמפ" על שמו של הנשיא האמריקאי • על אף החגיגיות, בינתיים אין תקציב להקמת היישוב

רה"מ בנימין נתניהו, שגריר ארה"ב דיוויד פרידמן וחיים רוקח / צילום: Matty Stern, U.S. Embassy Jerusalem
רה"מ בנימין נתניהו, שגריר ארה"ב דיוויד פרידמן וחיים רוקח / צילום: Matty Stern, U.S. Embassy Jerusalem

ראש הממשלה בנימין נתניהו קיים היום (א') אירוע הכרזה על הקמת יישוב חדש ברמת הגולן, שייקרא על שמו של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ.

"טראמפ הוא המנהיג הבינלאומי הראשון שעשה זאת וקרע את המסיכה מעל למסך הצביעות", אמר נתניהו, כשהוא מתייחס לכף שטראמפ היה המנהיג הראשון שהכיר בריבונות ישראל ברמת הגולן. "בגין אמר שלפעמים גם את המובן מאליו צריך להגיד, וטראמפ עשה זאת כמה פעמים, בהעברת השגרירות לירושלים, בביטול הסכם הגרעין ובעמידה מול התוקפנות של איראן במפרץ הפרסי. אנחנו גאים לתת כבוד לידיד גדול. אנחנו נמשיך לפתח את הגולן למען תושבים יהודים ולא יהודים כאחד".

שגריר ארה"ב בישראל, דיוויד פרידמן, אמר: "אני רוצה להודות לך על קיום ישיבת הממשלה כאן ברמת הגולן. אנחנו מעריכים זאת מאוד, ובכוונתו להמשיך לעבוד חזק כדי לחזק את הקשר בין המדינות. אלה הם יחסים דינמיים שימשיכו לפרוח".

בסיומו של האירוע חשפו נתניהו ופרידמן את השלט החדש ליישוב "רמת טראמפ", הנמצא לא הרחק מן היישוב ברוכים-קלע אלון.

נשיא טראמפ התייחס הערב להקמת היישוב וצייץ בטוייטר: "תודה לך ראש הממשלה נתניהו ותודה למדינת ישראל על הכבוד הגדול!".

על אף החגיגיות, בינתיים אין תקציב להקמת היישוב שכן בממשלה לא ניתן בשלב הזה לסטות מתקציב המדינה שאושר בראשית שנת 2018. עם מצב הגירעון והבחירות החוזרות בחודש ספטמבר, לא בטוח כלל שניתן יהיה להקצות לכך את הסכומים הדרושים בשנת 2020. בנוסף, בעת ממשלת מעבר, ידי הממשלה כבולות ולא ניתן לממש תוכניות, לקבוע תוכנית מתאר וגבולות ליישוב.

אירוע הכרזה על הקמת יישוב חדש ברמת הגולן על שם טראמפ/ צילום: Matty Stern, U.S. Embassy Jerusalem
 אירוע הכרזה על הקמת יישוב חדש ברמת הגולן על שם טראמפ/ צילום: Matty Stern, U.S. Embassy Jerusalem

בהחלטת הממשלה על הקמת היישוב נכתב כי יוטל על משרד הבינוי והשיכון לקדם עבודת מטה מקצועית, אשר תוגש ליו"ר המועצה הארצית לתכנון ובנייה בתוך 90 יום. משרד האוצר אמור לגבש תוכנית תקציבית למימון היישוב החדש.

בישיבת הממשלה נכחו מרבית השרים, כולל שר המשפטים החדש אמיר אוחנה, השר אריה דרעי וסגן השר ליצמן. השרים גלעד ארדן וישראל כ"ץ נעדרו בשל השתתפות בכנס בארה"ב.