סיילספורס משיקה קרן תאגידית שניה של 125 מיליון דולר

הקרן החדש תשקיע בחברות סטארט-אפ חדשניות בתחום הענן בישראל ובאירופה • סיילספורס ונצ'רס האירופית הושקה ב-2015 בגובה 100 מיליון דולר והשקיעה את הסכום כולו ביותר מ-50 חברות סטארט-אפ מאז הושקה

מטה סיילספורס / צילום: רויטרס
מטה סיילספורס / צילום: רויטרס

חברת סיילספורס , ספקית שירותי תוכנה ארגוניים בענן, הודיעה היום (ה') כי היא משיקה קרן תאגידית אירופית שנייה בגובה 125 מיליון דולר, שתשקיע בחברות סטארט-אפ חדשניות בתחום הענן בישראל ובאירופה. סיילספורס ונצ'רס האירופית הושקה ב-2015 בגובה 100 מיליון דולר והשקיעה את הסכום כולו ביותר מ-50 חברות סטארט-אפ מאז הושקה.

בישראל היא רכשה 4 חברות: ב-2011 רכשה ב-30 מיליון דולר את Navajo Systems שפיתחה אבטחת מידע לענן, ושהפכה למרכז המו"פ שלה בישראל. אחריה נרכשו חברות ה- AI בלוטייל ואימפליסט, שהטכנולוגיה שלהן שולבה בתוך מנוע ה- AI איינשטיין של סילספורס. ב-2018, סיילספורס רכשה את דאטורמה תמורת 800 מיליון דולר. מלבד הרכישות, זרוע ההשקעות של סיילספורס פעילה גם היא בישראל וחשפה השקעות ב-6 חברות עד כה. בסך הכל, סיילספורס השקיעה בסך הכל ב-300 חברות בעולם ורכשה 60, מתוכן 12 היו חברות שהשקיעה בהן קודם באמצעות הקרן התאגידית.

את הקרן האירופית מנהלים אלכס קאיאל וג'ונסון מרואה. הם מתכוונים להשקיע בחברות סטארט-אפ בשלבים שונים של צמיחה. בנוסף להשקעה, הקרן מספקת לחברות הפורטפוליו שלה תמיכה וייעוץ ממנהלי סיילספורס. הקרן השקיעה עד כה בחברות סטארט-אפ עם טכנולוגיות ענן בתחומים שונים, בהם קמעונאות, שירותים פיננסיים ומוצרי צריכה. בין השקעותיה בישראל ניתן למצוא את ברינג, פורטר, רדקיקס וטק-סי.