הסנטור ברני סנדרס יתמודד לנשיאות ארה"ב ב-2020

סנדרס התמודד גם בבחירות 2016, והגיע אז עד להתמודדות מול הילארי קלינטון על המינוי של המפלגה הדמוקרטית

ברני סנדרס / צילום: רויטרס
ברני סנדרס / צילום: רויטרס

הסנטור ברני סנדרס אמר היום (ג') לתחנת הרדיו הציבורית של ורמונט שהוא יתמודד על מועמדות המפלגה הדמוקרטית לנשיאות ב-2020. לפי "CNBC",הודעת ההתמודדות הרשמית צפויה הייתה להתפרסם באינטרנט היום בבוקר (ג') לפי שעון מקומי.

"רציתי להודיע לתושבי מדינת ורמונט על כך ראשונים", אמר סנדרס לרדיו הציבורי. "ומה שאני מבטיח לעשות כשאני נוסע ברחבי ארה"ב זה לקחת את הערכים של כולנו כאן בוורמונט - אמונה בצדק, בקהילה, בפוליטיקה שורשית ובפגישות של עיירות - זה מה שאני הולך לקחת לכל המדינה".

סנדרס, שהוא סנטור עצמאי שמשתתף בהליכי הבחירות המוקדמות של דמוקרטים, התמודד גם בבחירות 2016, והגיע עד להתמודדות מול הילארי קלינטון על המינוי המפלגתי. הוא התמקד בפערי ההכנסה בחברה, ומתח ביקורת על "המיליונרים והמיליארדרים" בארה"ב. הקמפיין שלו זכה לתמיכה של בוחרים צעירים רבים.

בהשוואה ל-2016, סנדרס מתמודד עם מצע סוציאליסטי שהלך לזרם מרכזי יותר במפלגה הדמוקרטית באקלים הפוליטי הנוכחי. מספר מועמדים מהמפלגה, שנוטים לשמאל, זכו בהישגים בבחירות אמצע הכהונה לקונגרס, כולל אלכסנדריה אוקסיו-קורטז מניו יורק, שעבדה במטה של סנדרס ב-2016.

סנדרס נשאר באור הזרקורים מאז המורץ שלו ב-2016, עם תמיכה בקמפיינים כמו רפורמות אקלים ושכר מינימום של 15 דולר לשעה לעובדי אמזון.