דיווח: CVS תשפה בארה"ב את התרופה Ajovy של טבע לטיפול במיגרנה

על פי הדיווח ברויטרס, CVS, אחת השחקניות הבולטות בשוק הניהול ההטבות הרפואיות בארה"ב, צירפה את Ajovy לרשימת התרופות שהיא מכסה עבור מבוטחיה • המשמעות: מבוטחים רבים יקבלו כעת גישה לתרופה, שנחשבת לאחד ממנועי הצמיחה של טבע לשנים הקרובות

חדשות חיוביות לחברת התרופות טבע: CVS, אחת השחקניות הבולטות בשוק ניהול ההטבות הרפואיות בארה"ב, בחרה לשפות את התרופה Ajovy של טבע המיועדת לטיפול במיגרנה - כך דווח בסוכנות רויטרס.

התרופה Ajovy צורפה לרשימת התרופות ש-CVS מכסה עבור מבוטחיה, לצד התרופה המתחרה של חברת אלי-לילי, בעוד שהמתחרה השלישית, תרופה של חברת אמג'ן, נותרה מחוץ לרשימה. המשמעות היא שמבוטחים רבים יקבלו כעת גישה לתרופה של טבע, שנחשבת לאחד ממנועי הצמיחה הבולטים של החברה לשנים הקרובות. נזכיר, שבמקרה אחר דווקא Ajovy של טבע נותרה ללא שיפוי - כאשר לפני כשלושה חודשים החליטה המבטחת הגדולה Express Scripts לתת שיפוי לתרופות של אלי-לילי ואמג'ן.

שלוש התרופות המתחרות הושקו בהפרש של חודשים ספורים במהלך 2018. התרופות מבוססות על CGPR לטיפול במיגרנה, וכאשר Express Scripts בחרה לא לשפות את התרופה Ajovy, הוסבר כי מדובר בשלוש תרופות תחליפיות וההכרעה התקבלה על בסיס ערך כלכלי. המחיר הרשמי של שלוש התרופות הוא 575 דולר בחודש.

בטבע מעריכים נתח של עד 30% בארה"ב

לאחרונה דיבר מנכ"ל טבע, קאר שולץ, בכנס משקיעים ואמר כי Ajovy תופסת כיום נתח של 30% מסך המרשמים החדשים בארה"ב בין המוצרים מסוגה. שולץ אמר כי "הערכתי שנגיע לנתח של 20%-30%. כרגע יש לנו 30% וזה נראה לי כמו נתח שוק הוגן וטוב שנוכל לשמר". עוד אמר אז שולץ כי עבור ה-PBMs - מנהלי ההטבות הרפואיות (כגון CVS ו-Express Scripts), "זה משחק יחסי. הם רוצים את ההנחה הגדולה ביותר האפשרית כדי שיוכלו לעשות מזה כסף".

התרופה Ajovy הגיעה לטבע כחלק מרכישת לבריס ב-2014, וב-2017 הציגה תוצאות חיוביות בניסויים קליניים, הן כטיפול במיגרנה כרונית והן במיגרנה ארעית. היא אושרה לשיווק בספטמבר 2018, אחרי עיכוב של שלושה חודשים שנגרם בשל קשיים של יצרנית חומר הגלם, חברת סלטריון מקוריאה. עם השקת התרופה העריכו אנליסטים שמכירותיה בשיא ינועו סביב 2 מיליארד דולר בשנה.

טבע  נסחרת בבורסות של ניו יורק ותל אביב ושווי השוק שלה הוא 21.3 מיליארד דולר. החברה תפרסם את הדוחות הכספיים לשנת 2018 ב-13 בפברואר, ואנליסטים מצפים שתציג הכנסות שנתיות של 18.85 מיליארד דולר ורווח נקי Non-GAAP של 2.93 דולר למניה.