האתגר בתמ"א 38 בירושלים: הוספת מרפסת סוכה לכל הדיירים

בניין משנות ה-70 עם ארבע קומות בשכונת רמת אשכול בירושלים יהפוך לבניין בן שבע קומות • כל דייר יקבל תוספת של כ-25 מ"ר לדירה וכ-12 מ"ר מרפסת סוכה

סיפור הבניין:

השכונה עברה תהליך התחרדות ב-15 שנה האחרונות. היא ממוקמת במרכז העיר בסמוך לציר העתידי של הרכבת, נחשבת לאחת מהשכונות החרדיות היקרות בירושלים. בין דיירי הבניין משפחות צעירות וכמה זוגות מבוגרים שהוסיפו לבניין מעלית לפני כעשר שנים. לדברי דיירת בבניין: "היינו בין הבניינים הראשונים שהחלו את התהליך. המשפחות הצעירות היו מעוניינות והמבוגרים זרמו איתנו. תרמה לזה הנכונות של היזם שהסכימו לממן דיור חלופי למי שיביא אישור רפואי. ארבע משפחות פונו לדירות חלופיות, אבל בינתיים אנחנו בתחילת השיפוץ וזה הרבה פחות נורא ממה שניתן לחשוב. בשבוע שעבר הוציאו את המזגנים מהבתים וקנו לנו רדיאטורים לתקופת החורף".

האתגר:

תוספת מרפסת סוכה, המתחייבת בפרויקטים של דיירים חרדים. מרפסות סוכה חייבות להיות פתוחות כלפי השמים, מה שמקשה מאוד על תכנון מרפסות בגודל זהה לכל הדיירים לבניין בן שש קומות.

התמורה ליזם:

היזם יקבל 9 דירות בבניין בן 7 קומות, ביניהן דירות 4 חדרים (110 מ"ר), דירות 5 חדרים (125 מ"ר), דירות דופלקס 6-7 חדרים (180 מ"ר + 50 מ"ר מרפסת גג) ודירת פנטהאוז 3 חדרים (84 מ"ר). כל הדירות עם מרפסת.

התמורה לדיירים:

תוספת של כ-25 מ"ר לכל דירה, כולל ממ"ד וכ-12 מ"ר מרפסת סוכה.

חניה:

אין חניה בבניין.

לו"ז:

התחילו לעבוד על הפרויקט ב-2013, כעת הושלמו 25% מהבנייה. סיום שלד באפריל 2019 וסיום הבנייה עד ינואר 2020.

מיקום: מבוא לבנה 2, שכונת רמות אשכול ירושלים

המצב הקודם: בניין משנות ה-70, של 16 יח"ד בארבע קומות, ללא ממ"ד וללא מרפסות. שטח הדירות הקיימות עמד על 70-87 מ"ר.

יזם: התחדשות, זרוע ההתחדשות העירונית בירושלים של חברת רוטשטיין

חברה מבצעת: דלויה שגיא יזמות בע"מ

אדריכלים: דן ראובני ורמי שאלתיאל