רן נוסבאום מקרן פונטיפקס ישקיע בחברת הקנאביס פנאקסיה ישראל

השותף המנהל של קרן ההון סיכון פונטיפקס ישקיע בפנאקסיה ישראל במסגרת המיזוג שלה לתוך החברה הבורסאית הרודיום השקעות • פנאקסיה היא אחת החברות היחידות בישראל שבבעלותה מפעל קנאביס מאושר לפי התקנות החדשות שייכנסו לתוקף בלעדי ב-31 במארס

רן נוסבאום / צילום: תמר מצפי
רן נוסבאום / צילום: תמר מצפי

רן נוסבאום, השותף המנהל של קרן ההון סיכון פונטיפקס מתחום ההשקעות בתרופות, ישקיע בחברת הקנאביס פנאקסיה ישראל במסגרת מהלך המיזוג של פנאקסיה ישראל לתוך החברה הבורסאית הרודיום.

נוסבאום כבר השקיע בחברה האם קבוצת פנאקסיה, וכעת ימיר את החזקותיו להחזקה במניות הרודיום השקעות (שתהפוך לחברת פנאקסיה ישראל כשהמיזוג יושלם). לאחר השלמת המיזוג יחזיק נוסבאום ב-2.44% מהחברה על בסיס דילול מלא.

פנאקסיה היא אחת החברות היחידות בישראל שבבעלותה מפעל קנאביס מאושר לפי התקנות החדשות, שייכנסו לתוקף בלעדי ב-31 במארס. רוב חברות הקנאביס הפעילות כיום בישראל, מייצרות את המוצרים המעובדים שלהן במפעל של החברה.

לפני כחודש הודיעה פנאקסיה ישראל על כניסתה לפעילות כחברה ציבורית בבורסה של תל-אביב דרך המיזוג עם הרודיום. היקף הפעילות הנוכחי של פנאקסיה ישראל טרם נחשף, אבל בכל מקרה, החברה תולה את עיקר תקוותה באישור יצוא מוצרים מהמפעל שלה לחו"ל, בעיקר לאירופה.

ד"ר דדי סגל, מנכ"ל ומייסד פנאקסיה, מסר כי "ההתקשרות עם רן נוסבאום מהווה הבעת אמון בפעילות שלנו וכן ביכולת של שני הצדדים לקדם ולפתח פעילות זו בעתיד. פנאקסיה ישראל תוכל ליהנות מתרומתו ונסיונו העשיר של מר נוסבאום בתעשיית הביוטכנולוגיה ואנו רואים בו שותף אסטרטגי חשוב בתחום הפעילות שלה ובצמיחתה העתידית".

פונטיפקס היא אחת מקרנות ההון סיכון המשמעותית בתחום הפארמה בישראל, ובין השאר, השקיעה בחברות כמו קייט פארמה (אחד האקזיטים הגדולים בתחום מדעי החיים בשנים האחרונות), יורוג'ן (הנסחרת בנאסד"ק לפי שווי של 830 מיליון דולר), אלוקס (הנסחרת לפי שווי של 450 מיליון דולר) ו-cCAM שנמכרה לפי שווי של 85 מיליון דולר לחברת התרופות MSD.

השקעה ישירה של פונטיפקס בחברת קנאביס, יכולה להיות בשלב זה עדיין בעייתית מבחינת חברות תרופות אחרות והחוק האמריקאי, וכנראה מסיבה זו השקיע נוסבאום בתחום באופן ישיר.