בזק | בלעדי

בזק מצהירה שלא תפרוס סיבים אופטיים אבל נערכת לקניית נתבים

חברת בזק נמצאת בוויכוח גדול מול משרד התקשורת על התנאים להדלקת רשת הסיבים שלה, אך במקביל היא פרסמה מכרז לרכישת 100 אלף נתבים תומכי GPON, שזו הטכנולוגיה העתידית שבחרה להשתמש להפעלת הרשת

דודו מזרחי / צילום: איל יצהר
דודו מזרחי / צילום: איל יצהר

חברת בזק פרסמה מכרז לקבלת הצעות לרכישת 100 אלף נתבים חדשים. לכאורה, אין בכך משום חדשה, אלא מהלך עסקים רגיל, ואולם הבקשה של בזק במכרז הנוכחי היא שהנתבים יוכלו לתמוך בטכנולוגיית הסיבים העתידית שלה - GPON. מדובר בטכנולוגיה שנתפסת בעולם כמובילה בקרב רוב חברות הטלקום בתחום הסיבים האופטיים.

בזק  השיקה השנה את הנתב החדש שלה, שאותו היא מכנה בשם BE. בנתב שמעוצב על פי דרישות ספציפיות שלה, נכללים תכונות שבזק משווקת ללקוחותיה, כגון שירות הסייבר שלה, תמיכה בשירותי הבית החכם, וכמו כן, הוא מלכתחילה נבנה כך שהוא יוכל לתמוך בשורה של טכנולוגיות, כך שבזק לא תצטרך להחליף ללקוח נתב בכל פעם שהיא משדרגת טכנולוגיה.

הנתב כולל אמנם תמיכה בטכנולוגיית GPON, ואולם ככל הנראה בזק עדכנה את התכונות שהיא דורשת שיהיו בו בצורה יותר מדויקת, וזאת בהתאם לרשת החדשה שהיא רוצה לבנות.

המכרז שבו יצאה החברה אמנם לא מעיד על כך שהיא כבר לקראת פריסת הרשת, וזאת מפני שהחברה נמצאת בעיצומו של ויכוח נוקב עם משרד התקשורת סביב התנאים הרגולטוריים שיופעלו על הרשת שלה, אך ניתן מצד שני להעריך שהחברה מעריכה שקיים סיכוי שהיא תגיע להבנות מול משרד התקשורת וכן תדליק את רשת הסיבים שלה. 

בכל מקרה, בזק ומשרד התקשורת צפויים להיפגש בקרוב על מנת לייצר דיון סביב התוכנית של בזק לפרישה. סוגיה זו היא אחת הסוגיות החשובות ביותר שעומדות בפני המשרד בימים אלה.

מבזק סירבו להתייחס לדברים.