גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

שטראוס מסמנת שוק חדש: מנוי לקפה פרימיום בשירות עד הבית

אחרי שענקיות מזון בעולם סימנו את קפה הפרימיום כצומח, גם קבוצת המזון השנייה בגודלה בישראל מסתערת על השוק ● ל"גלובס" נודע כי החברה תשיק פעילות חדשה תחת המותג "BEANZ" ותציע מנוי חודשי לאספקת פולי קפה ומכונה עם שליח עד הבית ● 80 כוסות קפה בחודש יעלו כ-145 שקל - 1.80 שקלים לכוס

שטראוס, קבוצת המזון השנייה בגודלה בשוק הישראלי בניהולו של גיורא בר דעה, מסמנת שוק חדש בפעילות המקומית שלה. ל"גלובס" נודע כי החברה תציע שירות של מנוי לאספקת קפה טרי עד הבית. השירות החדש לא ימותג תחת עלית, בדומה לכל שאר מוצרי הקפה ששטראוס מכרה עד היום ללקוח הסופי, אלא תחת מותג חדש בשם בינז (BEANZ).

שטראוס מעוניינת להגיע עד הבית של הצרכנים באמצעות מנוי חודשי, זאת בדומה לשירות שהיא מפעילה כיום בתחום פעילות ברי המים באמצעות תמי 4. המנוי לשירות החדש כולל גם את אספקת הקפה וגם את המכונה עצמה בתוך 48 שעות.

בשטראוס מנסים לפרוץ את החסם שמונע מצרכנים רבים לצרוך קפה שנטחן בזמן הצריכה בבית, והוא העלות הגבוהה של מכונות טחינת הקפה שמחירן עומד על כ-2,500 שקל. לשם כך, מוכנים בשטראוס להשאיר אצל הלקוח את המכונה ללא עלות וללא פיקדון כל עוד הוא ממשיך לשלם על המנוי החודשי, שכולל כאמור גם אספקה של 4 שקיות קפה בגודל של 170 גרם המספיקות בערך ל-80 כוסות קפה בחודש.

לא מדובר בקפסולות תואמות נספרסו שמשווקות בשנים האחרונות תחת המותג עלית, אלא בפולי קפה שמייבאת שטראוס לישראל עם טעמים שונים מחוות במדינות כמו קולומביה, הודו, אוגנדה ואחרות, שנארזים בשקיות אישיות כשכל מארז מספיק להכנה של כעשרים כוסות.

וכמה זה יעלה? קודם כול, יש לומר מדובר בשירות שמציע חוויית נוחות שעולה לא מעט כסף. חבילת מנוי בסיס שכוללת שימוש במכונה עם 80 כוסות קפה בחודש כאמור עם משלוח עד הבית תעלה כ-145 שקל, כלומר 1.80 שקלים לכוס קפה. המחיר לכוס אמנם נמוך, אך ההוצאה הקבועה גבוהה יחסית. אגב, מנוי שכולל רק אספקה של פולים לאותה הכמות יעלה 105 שקל, כ-1.30 שקלים לכוס.

בנוסף לשירות החדש, ששלב הפיילוט שלו יוצא לדרך בימים אלה, שטראוס צפויה לפתוח בתחילת ינואר חנות דגל למכירת הקפה שלה ברמת החייל בתל אביב, שם תאפשר לרכוש גם את הקפה וגם מכונות לטחינת קפה למי שירצה לרכוש מכונה קבועה. במקום יפעל גם בית קפה וגם מקום לסדנאות קפה.

"זה משחק פרימיומי על איכות ושירות"

"אנחנו מאמינים שגם בבית קפה צריך לשתות קפה טרי, שנייה אחרי שהוא נטחן", אומר אלעד קומיסר, מנכ"ל שטראוס קפה ישראל שעומד מאחורי הכניסה לפעילות הזו. אלא שלדבריו, "היום קיימות בבתים בישראל רק עשרות בודדות אלפים של מכונות שטוחנות קפה", בעיקר בגלל מחירן הגבוה, ועל כן, "המטרה הייתה להנגיש את החוויה הזו. היה ברור לנו שאם צרכן צריך לשלם עכשיו 2,500 שקל זה כבד עליו. בשירות הזה הלקוח לא צריך להתחייב ולא צריך לקנות את המכונה".

המודל שאנחנו מציעים הוא לספק לבתי מארז קפה איכותי יחד עם מכונה. זה יגיע הביתה עם שליח בצורה ישירה". קומיסר אף מתחייב שלא לקחת דמי ביטול או פיקדון, וכי "מי שירצה להפסיק את המודל יוכל לעשות זאת בכל רגע". הזמנת השירות והתשלום יתבצעו באמצעות אתר אונליין ייעודי ששטראוס הקימה לפעילות הזו, או באמצעות מענה טלפוני. שטראוס מציעה מנוי חודשי זול יותר גם למי שכבר מחזיק בביתו מכונת קפה, שכולל גם רק את אספקת הקפה.

"זה לא משחק של Value for money, זה משחק פרימיומי על איכות ושירות. גולת הכותרת היא קפה טרי שנייה אחרי שטחנת אותו שמגיע אלייך הביתה, עם קפה שיש עליו תעודת זהות ומקור מי החוואי שעומד מאחוריו. החוויה של לשתות בבית קפה טרי שרק נטחן לא קיימת היום".

מה צפי המכירות בשנה הראשונה? "אנחנו מסתכלים על זה לטווח של עשור, לא לשנה-שנתיים. אנחנו רוצים לייצר חינוך שוק ברמה אסטרטגית וערוכים עם כמה אלפי מכונות לגל הראשון. אנחנו עושים את זה בזהירות ולא נעלה עם קמפיינים מטורפים של שיווק. זה יכול לתפוס בגלל שהמודל אטרקטיבי ללא מחויבות, ואנחנו יכולים לראות גם עשרות אלפי משתמשים בשנה הראשונה. זה סוג של סטארט-אפ שיש לו גב מאוד חזק".

אתם מנסים בעצם להביא את המודל של תמי 4 לתחום הקפה?

"זה מזכיר את המודל, אבל בתמי 4 בסוף את קונה מכונה וכאן התשלום הוא על המוצר. המשמעות היא שאנחנו לא שחקן מכונות, אנחנו שחקן קפה".

המירוץ להובלה על הקפה האיכותי

בניגוד לסוגי מזון שנתפסים כבריאים פחות ויוצאים מהמשחק, כוחו של הקפה הולך ומתעצם ויותר ויותר שחקניות מזון שפועלות בתחום הקפה מנסות להיערך לשינוי הזה. המגמות האלה כבר הביאו שחקניות בינלאומיות לסמן את השוק הזה ולבצע רכישות שימצבו אותן גבוה. כך, ב-2017 רכשה קבוצת נסטלה השווייצית את השליטה ברשת בתי הקפה Blue Bottle Coffee, בעסקה שהעניקה לרשת האמריקאית שווי של למעלה מ-700 מיליון דולר. מדובר ברשת המתמחה בקפה פילטר שמייצרת קפה איכותי ויקר יותר. זו לא הייתה הרכישה האחרונה של נסטלה בתחום: במאי השנה הודיעה הענקית משווייץ כי תשלם מעל 7 מיליארד דולר לסטארבאקס תמורת שיווק מוצריה מחוץ לבתי הקפה שלה. גם ענקית הקפה JDE, היצרנית של קפה ג'ייקובס, התחמשה ברכישה של רשת בתי קפה פרימיום אמריקאית שנקראת Intelligentsia.

שטראוס אמנם מוכרת בארץ כשחקנית מזון מקומית, אך היא נחשבת למעצמת קפה בשווקים שמחוץ לישראל. בתשעת הראשונים של 2018 היקף מכירותיה בתחום הקפה הסתכם בקרוב ל-3 מיליארד שקל, מתוכם כ-550 מיליון שקל בשוק הישראלי. בברזיל פועלת שטראוס באמצעות חברת Três Corações שבה היא מחזיקה 50%. בתחום הקפה הקלוי והטחון עמד נתח השוק של החברה המשותפת של שטראוס על 27%. בנוסף משווקת שטראוס קפסולות ומכונות קפה בברזיל תחת המותג TRES שלו כ-1.2 מיליון לקוחות. בנוסף לפעילות בברזיל, שטראוס שחקנית בשוק הקפה גם ברוסיה, אוקראינה, פולין, רומניה וסרביה.

לפי הערכות, שוק הקפה צומח בכ-3% בשנה וגדל כספית וכמותית. קומיסר מסמן שלוש תופעות בולטות בשנים האחרונות שתומכות בצמיחה: האחת, איכות הקפה שהופכת לחשובה מאי-פעם עבור הצרכנים דרך השיח הגובר והמודעות בעולם בנוגע למקורות הקפה, הזנים, החוואים ושיטות ההגשה. תופעה נוספת היא הרצון לדעת ולגוון. לשם השוואה מעולם היין, לפני עשור הבחירה הייתה בין אדום ללבן ואילו היום יורדים לרזולוציה הרבה יותר עמוקה. תופעת שלישית היא שבנקודות זמן שונות ביממה, אותו צרכן שותה סוגים שונים של קפה - החל מהפוך ועד לאספרסו".

עוד כתבות

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילומים: דיויד קארב, Shutterstock

המניה קרסה בוול סטריט, וחברת האוטוטק מגייסת חוב בת"א

ארבה רובוטיקס של קובי מרנקו תנסה להנפיק אג"ח ב־120 מיליון שקל ולהירשם בבורסה בת"א, לאחר קריסת המניה בנאסד"ק ● כספי הגיוס יועברו לחברה בכפוף לחוזה עם יצרן רכב מוביל

מטוס קרב מדגם סוחוי 35 ממריא מבסיס חיל האוויר הרוסי חמיימים בסוריה / צילום: ap, Alexander Zemlianichenko

רוסיה מוכרת לאיראן 24 מטוסים, ומציבה לישראל אתגר חדש

אספקת מטוסי סוחוי ומערכות הגנה אווירית S־400 מרוסיה לאיראן מציבה את המזרח התיכון בפני אתגר חדש ● מומחים: "חיל האוויר האיראני בנוי על אמל"ח מיושן, הסוחוי מייצג דור אחר של מטוסים"

מתוך הקמפיין של רשות המסים / צילום: צילום מסך מיוטיוב

תוכנית הדגל של רשות המסים נכנסת היום לתוקף. כל מה שכדאי לדעת

תוכנית "חשבוניות ישראל" של רשות המסים למאבק בהון השחור, שתאפשר לקזז מע"מ מחשבונית רק לאחר קבלת מספר מיוחד, נכנסה היום לתוקף ● איך התוכנית החדשה תעבוד, על מי היא חלה, ומהן הסנקציות על מי שלא יפעל לפי החקיקה החדשה? מומחי המס מסבירים

שרוול אשפה לפינוי שיפוצים / צילום: תמר מצפי

הקבלן איחר במסירת דירה בפרויקט תמ"א. זה פיצוי הענק שיקבלו הרוכשים

ביהמ"ש קבע כי סעיף 5א לחוק המכר, הנוגע לאיחור במסירת דירה, חל גם על פרויקטי תמ"א 38, אף שבעבר נקבע בפסיקה כי בפרויקטים כאלה מדובר בהתקשרות למתן שירותי בנייה, שעליה חל חוק חוזה קבלנות

השכר הממוצע / צילום: Shutterstock, Rita Kapitulski

השכר הממוצע זינק: 14,108 שקל בחודש מרץ. ומה קרה בהייטק?

על פי "אומדני הבזק" של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, מדובר בעלייה של כ-3.5% לעומת מרץ 2023 ● השכר הממוצע של עובדי הייטק בפברואר זינק ב-13% לעומת שנה שעברה

עיבוד: טלי בוגדנובסקי, צילומים: יוסי גם זו לטובה, אורן דאי, אייל טואג, ראובן קפוצ'נסקי

בנק לאומי, חנן מור, אאורה ואל על: אלו החברות שהכי מעניינות משקיעים בת"א

כך עולה מנתוני הפעילות באתר הבורסה ● עוד עולה מהנתונים כי כ-20% מהחברות הנסחרות בת"א המתינו עם פרסום הדוחות השנתיים עד לרגע האחרון, ושיעור נמוך יותר תרגמו את הדיווחים לאנגלית ● וגם: מי החברה שאחריה עוקבים הכי הרבה משקיעים באופן קבוע

ראש ה-CIA, וויליאם ברנס / צילום: Associated Press, Carolyn Kaster

ראש ה-CIA בדרך לדוחא לפגישת חירום, לנוכח זה ששיחות ישראל-חמאס "עומדות להתפוצץ"

שר הביטחון הבהיר: "המשמעות של סירוב חמאס - פעולה עצימה ברפיח בזמן הקרוב ביותר" • ראש ה-CIA יגיע ל"פגישה דחופה" בדוחא: "השיחות עומדות להתפוצץ" • 10 ישראלים נפצעו מפצמ"רים שנורו מרפיח לכרם שלום, 3 מהם במצב קשה • נפילות בקריית שמונה אחרי שורת אזעקות בצפון, בן 65 נפצע קל מרסיסים • עדכונים שוטפים

בניין שרוסס במגני דוד, בפריז (דצמבר 2023) / צילום: Reuters, LUCIEN LIBERT

דוח חדש: "העולם עד לגל הגרוע של תקריות אנטישמיות מאז מלחמת העולם"

ב־2023 נרשם זינוק של עשרות אחוזים במספר התקריות האנטישמיות מכל הסוגים, כך מגלה דוח של אוניברסיטת תל אביב והליגה נגד ההשמצה ● לפי הדוח, יותר ויותר אמריקאים מסכימים עם סטריאוטיפים אנטישמיים, והרשתות החברתיות "הפכו לקרקע פוריה לשנאה ורדיקליזציה"

בנייה בדרום. חומרי הגלם לבנייה מתייקרים / צילום: Shutterstock

השלכות החרם הטורקי כבר כאן: אלה המוצרים שמתייקרים

כנען סנטר הודיעה על עלייה של כ־20% במחירי צמר זכוכית, קבוצת נוימן מעלה ב־9% את מחיר מוצרי הברזל, וחברת רב בריח מעלה מחירי מוצרים ב־8% • "בקרוב נראה הודעות נוספות כאלו"

רפיח / צילום: Reuters, IBRAHEEM ABU MUSTAFA

אחרי הודעת חמאס: החלה "פעולה ממוקדת" במזרח רפיח

על רקע הודעת חמאס שהוא מקבל את ההצעה המצרית להפסקת אש, הקבינט הצביע הערב להמשיך בפעולה ברפיח ● עוד נמסר כי "ישראל תשלח משלחת למתווכות כדי למצות את ההיתכנות להגעה להסכם"

וורן באפט מגיע לאסיפה השנתית של ברקשייר הת'אוויי בנברסקה, ארה''ב / צילום: Reuters, Scott Morgan

באפט הציג את יורשו והפתיע כשאמר: "מקווה להגיע בשנה הבאה"

וורן באפט בן ה-93 ערך את האסיפה השנתית הראשונה של ברקשייר האת'וויי מאז ששותפו ארוך־השנים, צ'ארלי מאנגר, נפטר בנובמבר האחרון ● באפט הביע אמביוולנטיות לגבי בינה מלאכותית וכינה אותה "שד גרעיני בבקבוק", התייחס לצמצום האחזקה שלו באפל, וכן לאדם שצפוי לרשת את מקומו כמנכ"ל ברקשייר

דורון ארזי, אסף וונד, אודי מוקדי / צילומים: ליאורה כץ, איל יצהר, דיויד שפר

שתי חברות ישראליות פרסמו דוחות בוול סטריט, ונפלו בסוף השבוע

במדור השבועי של גלובס בדקנו מה קרה למניות הישראליות הבולטות בוול סטריט במהלך הסופ"ש ● היפו צללה בכ-17% בעקבות מימושים ● סייברארק צללה למרות שהציגה דוח חזק עם תחזית חיובית ● ומניות רדקום וסרגון עלו בעקבות דיווחים על חוזים חדשים

בורסת תל אביב / צילום: Shutterstock

העליות בת"א התמתנו בנעילה מהחשש כי עסקת החטופים לא תצא לפועל

מדד ת"א 35 עולה ב-0.4% ● השקל הפגין איתנות השבוע, אך בסיכום אפריל נחלש מול הדולר ● אפל הציגה את תוצאותיה הכספיות והמניה זינקה ● במזרחי מעריכים כי למרות דוח התעסוקה הפושר של חודש אפריל בארה"ב לא אמור להשליך מהותית על תזמון הורדת הריבית ● באופנהיימר מזהים הזדמנויות במגזרי הפיננסים והתעשייה בשוק המניות האמריקאי

מכוניות חדשות ממתינות לייצוא בנמל טיינג'ין בסין / צילום: Shutterstock

כל רכב חמישי שנמכר בארץ הוא מסין: הסיבות והחששות מאחורי הנתון החריג

למרות הרוחות הצוננות שנושבות מבייג'ין, נתוני מסירות הרכב מתחילת השנה מגלים ששוק הרכב הישראלי הופך להיות "סיני" במובהק ● עד כמה המגמה תלויה ביציבות הביקוש לרכב חשמלי בישראל והאם התדרדרות נוספת ביחסי ישראל–סין "תקרר" את הביקוש וההיצע

השקל מול הדולר והאירו | עיצוב: טלי בוגדנובסקי (נוצר בעזרת AdobeFirefly)

הדולר יגיע ל-3.8 שקלים? איך תשפיע כניסה לרפיח על שער השקל

יוסי פריימן, מנכ"ל פריקו ניהול סיכונים: "האירועים הביטחוניים החזירו את הדולר במהירות לרמה גבוהה; אולם על רקע היצעי המט"ח של יצואנים לתשלומי שכר ומסים, הרי שפוטנציאל הפיחות בטווח המיידי נותר מוגבל" ● גם יונתן כץ, כלכלן ראשי בלידר שוקי הון, מסכים כי השקל לא יגיב בעוצמה רבה מדי

קיבוץ בארי ההרוס / צילום: תמונה פרטית

לספר לדור הצעיר את סיפור השואה אחרי ה-7 באוקטובר - זו לא רק זכות, אלא חובה

השנאה כלפי מדינת ישראל מרימה ראש בכל כמה דורות ● לצד האסונות טבועה בנו, כחלק בלתי נפרד מה-DNA שלנו, היכולת המופלאה והחוסן לקום מהאסון הכי גדול ולהצליח לעשות ממנו נס ● גם הפעם, הדור הצעיר הוא שיכתבו את פרק התקומה

יאיר כץ, יו''ר ועד עובדי התעשייה האווירית / צילום: איל יצהר

מה יעלה בגורל הבונוס של עובדי תע"א? דיל חדש עשוי לשחרר את הפלונטר

בתעשייה האווירית מבקשים לנתק את החיבור בין הדיבידנד שמשלמת החברה למדינה ובין חלוקת בונוס לעובדיה ● רשות החברות מעוניינת לנצל את המחלוקת כדי לרקום עסקה שתביא לפתרון כמה סכסוכים, ובראשם האשמות הממונה על השכר על חריגות שכר בתע"א

רם בלינקוב, מנכ''ל משרד האוצר לשעבר / צילום: שלומי יוסף

בוגרי אגף תקציבים מוחים נגד המדיניות הכלכלית של הממשלה

בוגרי אגף התקציבים במשרד האוצר יתאספו מחר (ג') למחות על כך שהאגף אינו שומר על הקופה הציבורית ● גורמים באגף בתגובה: "צריך לתת לנו גב"

וול סטריט / צילום: Unsplash, Chenyu Guan

נעילה ירוקה בוול סטריט; מניות השבבים קפצו

הנאסד"ק עלה בכ-1.2% ● בורסות אירופה ננעלו בעליות ● אייל הררי יחליף את ארז ענתבי כמנכ"ל אלוט ● אלון מאסק ממליץ לוורן באפט איזו מניה לקנות ● IBI בית השקעות: הירידה באינפלציה תאפשר ל-ECB להפחית את הריבית ביוני ● וורן באפט מכר מניות אפל ונראה שהוא פוזל להודו, "יש שם המון הזדמנויות" • בבנק אוף אמריקה דווקא ממליצים על אפל באפסייד של 33% • באופנהיימר ממליצים על מניות הבנקים הגדולים בארה"ב, "נסחרות בתמחור חסר עמוק"

ד''ר רוני סימונס, עמותת שותפות מגן / צילום: ינאי יחיאל

שיטת טיפול חדשה מנסה לסייע ללוחמים במניעת פוסט טראומה

הגישה שמציעה עמותת שותפות מגן משכללת טיפול משנות ה-80 באמצעות טכנולוגיות מציאות רבודה, תנועות עיניים ושיטות לוויסות רגשי ● עד כה, מאות לוחמים ואנשי כוחות הביטחון עברו את הטיפול ●  ישראל מתגייסת