חברת הקנאביס פנאקסיה תתמזג לתוך השלד הבורסאי הרודיום

פנאקסיה היא בעלת מפעל ייצור מוצרי קנאביס בישראל ומוצריה כבר משווקים בישראל • החברה מייצרת גם מפעלי קנאביס עבור לקוחות חיצוניים וכבר הקימה כמה מפעלי קנאביס בארה"ב, אבל לתוך הרודיום השקעות תמוזג הפעילות הישראלית בלבד • מניית הרודיום מזנקת ב-80%

מזמן קצר לאחר ביטול העסקה למיזוג לתוכה של מלונות בראון, מצא השלד הרודיום חלופה מעניינת: הוא ימזג לתוכו את לברת פנאקסיה מתחום הקנאביס. בעקבות ההודעה עולה מניית הרודיום  ב-80% והחברה נסחרת לפי שווי של כ-30 מיליון שקל.

במסגרת העסקה ימוזגו 100% מהפעילות הישראלית של פנאקסיה לתוך הרודיום תמורת 75% מהרודיום שיועברו לבעלי המניות הקיימים של פנאקסיה. אם המזומן בקופת הרודיום יפחת מ-22.5 מיליון שקל בעת השלמת העסקה, יקבלו בעלי המניות הנוכחיים של פנאקסי תוספת מניות בחברה הבורסאית. אם אמנם יאושר ייצוא קנאביס מישראל, יגדל חלקם של בעלי המניות של פנאקסיה בהרודיום מ-75% ל-85%, ועם השלמת מכירות מסחריות ראשונות באירופה, יגדל חלקם ל-90%.

פנאקסיה הוקמה על ידי ד"ר דדי סגל ד"ר ערן גולדברג ועו״ד אסי רוטברט כספין אוף של חברת הרוקחות Tree of Life שהקימו הוריו של סגל. לפנאקסיה מפעל ייצור מוצרי קנאביס שהוא אחד משני מפעלים בלבד המאושרים לייצר מוצרי קנאביס בישראל תחת רפורמת הקנאביס החדשה (המפעל המאושר הנוסף שייך לחברת BOL שאיפה לחיים). יצויין כי לאחר השלמת הרפורמה, יהיה ניתן לשווק בישראל רק קנאביס שיוצר במפעל מאושר. עוד לפני השקת המפעל המאושר כבר ייצרה פנאקסיה קנאביס לפי התקנות הישנות במשך 9 שנים.

שניים מתוך שלושה מוצרי הקנאביס המשווקים היום בבתי מרקחת בישראל (כפי שמחייבת הרפורמה) מיוצרים על ידי פנאקסיה: אקסיבן המשווק על ידי חברת רפא ומיוצר מחומר גלם של חברת שיח וכן קנארית המשווק על ידי Cann10 וגם הוא מיוצר מחומר גלם של שיח (המוצר השלישי בבתי המרקחת מיוצר ומשווק על ידי BOL ). כמו כן מייצרת פנאקסיה את מוצרי הקנאביס המשווקים בתקנות של טרום הרפורמה על ידי כל המגדלות הקיימות בארת מלבד תיקון עולם ו- BOL , כולל קנדוק (היום אינטרקיור), שיח, טבע אדיר ואחרות.

בעוד כחודש יוגש תשקיף ובו יפורסם היקף הפעילות של החברה. שוק הקנאביס הישראלי מוערך בכ-50 מיליון שקל בשנה. הרווח נחלק בין בית המרקחת, המשווק, היצרן והמגדל, אולם ככל שעולים בשרשרת הערך חלקה של החברה עולה (כלומר היצרן צפוי להרוויח יותר מן המגדל). מכאן עולה שהיום ישראל לא מהווה שוק של יותר מכמה מיליוני דולרים עבור פנאקסיה, אולם השוק צפוי להתרחב על הטמעת הרפורמה והגדלת מספר הרופאים המורשים לרשום את המוצר.

אם יאושר ייצוא הקנאביס מישראל, פנאקסיה תהיה בעמדה מצויינת לנצל זאת, שכן בנוסף לפעילותה בישראל, פנאקסיה עוסקת גם בהקמה של מפעלי ייצור קנאביס מחוץ לישראל, והקימה כבר שלושה מפעלים בארה"ב. פעילות זו לא תמוזג להרודיום, מסיבות של רגולציה אמריקאים.

"אנחנו מקווים כי כל הפעילות שלנו מחוץ לארה"ב, תתבסס על ייצור שמבוצע בישראל, ותיכלל תחת החברה הבורסאית", אומר היום דדי סגל, מייסד ומנכ"ל פנאקסיה. "עדיין לא לגמרי ברור מה יקרה אם לא יאושר הייצוא ונצטרך להקים מפעלים נוספים בחו"ל מחוץ לארה"ב כדי לשווק מחוץ לארה"ב, אולם אנחנו מאוד מקווים שלא נידרש לשאלה הזו".

העסקה הנוכחית מגיעה כאמור לאחר ביטול עסקה קודמת למיזוג פעילות מלונות בראון לתוך הרודיום, ככל הנראה בגלל נסיגה של רשת המלונות מן העסקה. הרודיום עדכנה אז כי במועד חתימת ההסכם המפורט, יעבירו בעלי רשת מלונות בראון דוחות כספיים ו"הערכת שווי על-ידי מעריך שווי מוכר, שלפיה שווי הפעילות עולה על 325 מיליון שקל". בהמשך, חשף "גלובס" כי בנקאי ההשקעות רועי אייזנמן העמיד מכשול בפני העסקה, לאחר שהעביר מכתב ובו דרישה לדמי תיווך בשווי של כ-6% מהחברה הממוזגת. אייזנמן היה מי שהפגיש בין בעלי רשת מלונות בראון לבין רואי תמרי, המנכ"ל ובעל השליטה בהרודיום השקעות. הרודיום טענה בתגובה כי היא דוחה את הטענות והדרישות, "שכן מדובר בניסיון לסחוט כספים שלא כדין".

סיבה מרכזית נוספת לביטולה העסקה היה אי מתן אישור מצד חברת הכשרה ביטוח, הנמצאת בשליטת אלי אלעזרא. ביוני העמידה הכשרה מימון בהיקף של עד 60 מיליון שקל לרשת מלונות בראון, בעסקה שאמורה להפוך אותה לשותפה ברשת ולהקנות לה החזקה של עד 20% לפי שווי של 300 מיליון שקל "אחרי הכסף".