חברות הקנאביס אלויט פארמה ובזלת חתמו על הסכם לפיתוח מוצרים משותפים

אלויט נמצאת בימים אלה בתהליך של מיזוג פעילות גידול הקנאביס מטעמה לתוך חברת תפן • בכוונת החברות לפתח יחד מוצרים מבוססי קנאביס לשוק הרפואי, כמו טבליות, תרסיסי פה, מוצרים בשחרור מושהה ונרות

קנאביס רפואי \ צילום: שאטרסטוק
קנאביס רפואי \ צילום: שאטרסטוק

החברות אלויט פארמה, המפתחת מוצרים רפואיים מבוססי קנאביס ובזלת פארמה, חברת ייצור והפצה מובילה בישראל לתחום הקנאביס, הודיעו על שיתוף פעולה לפיתוח מוצרי קנאביס משותפים. אלויט נמצאת בימים אלה בתהליך של מיזוג פעילות גידול קנאביס מטעמה לתוך חברת תפן . בזלת נמצאת בתהליכים סופיים של הקמת מפעל ייצור.

בכוונת החברות לפתח יחד מוצרים מבוססי קנאביס לשוק הרפואי כגון טבליות, תרסיסי פה, מוצרים בשחרור מושהה ונרות, על בסיס ידע המשותף שלהן בתחום. כמו כן, בכוונת החברות לבצע מחקרים משותפים להתאמה של זנים למחלות מסויימות, וזאת על בסיס מאגר המידע שבזלת צברה לאורך השנים מן המפגשים שלה עם המטופלים.

בזלת תייצר את המוצרים במפעל שלה, אשר אמור בקרוב לקבל אישור תאימות לתקני ייצור קנאביס נאותים על פי הרפורמה של משרד הבריאות. היא מקווה להתחיל בשיווק במחצית הראשונה של 2019.

בנוסף, יחקרו יחד רכיב יחיד מצמח הקנאביס אותו הן מעוניינות לפתח לתרופה במסלול המלא לרישוי תרופות חדשות. המוצר ייועד תחילה לטיפול במחלות מעי דלקתי (קרוהן וקוליטיס).

חברת אלויט הוקמה לפני חמש שנים לפיתוח מוצרים ייחודיים, בעיקר שיטות הולכה חדשות, על בסיס מיצויי קנאביס. בזלת הייתה המפיצה של ארבע מחברות הקנאביס החלוצות בישראל.

לדברי מאיר אריאל מנכ"ל חברת בזלת, בחברה 25 מדענים והיא עורכת בימים אלה ארבעה ניסויים קליניים בפורמולציות קנאביס ספציפיות, בתחומים כמו דמנציה ואפילפסיה, וארבעה מחקרים נוספים יחלו בקרוב.