מתנערים מהקרדיט: מי עומד מאחורי הקמפיין המתריס של הודיס?

הקמפיין הפרובוקטיבי של הודיס, שבו נראית בר רפאלי עוטה חיג'אב, מעורר סערה ברשת • ל"גלובס" נודע כי מאחורי הקמפיין, שאינו חתום, עומד משרד הפרסום גפן טים

בר רפאלי בקמפיין של הודיס / צילום: תמר מצפי
בר רפאלי בקמפיין של הודיס / צילום: תמר מצפי

מי עומד מאחורי הקמפיין הפרובוקטיבי של חברת ההלבשה הודיס? בשעות האחרונות סוערות הרשתות החברתיות סביב הקמפיין החדש להודיס שעלה תחת הסיסמה "Freedom is basic". במסגרת הקמפיין בר רפאלי עוטה חיג'אב, לבוש מוסלמי מסורתי, וכשהיא מורידה אותו, נחשף שהיא לובשת תחתיו את בגדי המותג. 

בניגוד לקמפיינים פרובוקטיביים אחרים שבהם משרד הפרסום סופג את האש, הפעם החצים מופנים להודיס - מסיבה פשוטה אחת: קמפיין הפרסום החדש של החברה איננו חתום. עם זאת, ל"גלובס" נודע כי את הקמפיין יצר משרד הפרסום גפן טים. 

בתוך שעות נמלאה הרשת בתגובות נזעמות של גולשות וגולשים, שראו בפרסומת אקט מבזה. הביקורת לא נשארה רק בגבולות ישראל: כך למשל אושיית הרשת נאס דיילי, שיש לו מיליוני עוקבים בכל העולם, העלה פוסט שבו נמנע מלציין את שמה של הודיס כדי לא לתת לה פרסום חינם, אך הכתיר אותה בתור "הפרסומת הגרועה ביותר", תוך שהוא תוהה "איך כל-כך הרבה אנשים מצאו את זה מקובל". בתוך 3 שעות זכה הפוסט ל-15 אלף שיתופים ולעשרות אלפי צפיות.

אין זו הפעם הראשונה שפרסומת של הודיס סופגת אש, אך הביקורת שהופנתה אליה נסבה לרוב סביב סוגיות של יחס לנשים, לא גזענות. נזכיר את הפרסומת בכיכובם של רפאלי ואחיה, שזכתה לתלונות רבות בשל המיניות לכאורה הקיימת בין שני האחות והאח.

אתמול (ג') העלתה הודיס לדף הפייסבוק שלה את ההסבר הבא: "הקמפיין החדש שלנו נועד לשמש השראה לכל אחד ואחת, מכל דת, גזע ומין, ולבחור את הדרך שלו להביע את החופש שלו. בחרנו לתת במה לדמויות מעוררות השראה בחברה הישראלית, שכל אחת מהן החליטה להשתחרר מהכבלים ולבטא את עצמה: סתיו סטרשקו, שמס מרעי אבומוך, טהוניה רובל ומלך זילברשלג".

בהודיס עבדו במשך מספר שנים עם משרד הפרסום Awosem. לפני שנה עשה משרד הפרסום מנצ' קמפיין אחד עבור החברה, אך העבודה המשותפת לא נמשכה, והתקציב אמור היה לחזור ל-Awosem. נראה שגם שם הדברים לא עלו יפה, ואת הקמפיין האחרון, כאמור, יצר משרד הפרסום גפן טים.