תוצאות מעורבות לאמזון ברבעון השלישי; המניה צונחת במסחר המאוחר

הכנסות החברה עמדו על 56.6 מיליארד, לעומת צפי ל-57.1 מיליארד • זהו הרבעון הרביעי ברציפות שבו אמזון רושמת רווח נקי כולל של יותר ממיליארד דולר; עם זאת, שיעור הרווח שלה עדיין נמוך מזה של ענקיות טכנולוגיה אחרות כמו אפל, אלפאבית ופייסבוק

מנכ"ל אמזון, ג'ף בזוס / רויטרס
מנכ"ל אמזון, ג'ף בזוס / רויטרס

ענקית במסיר המקוון אמזון  לא הצליחה לעמוד בציפיות האנליסטים בכל הנוגע להכנסותיה בדוח הכספי לרבעון השלישי של 2018. אף על-פי שהרווח הנקי המתואם למניה הגיע ל-5.75 דולר למניה, כמעט כפול לעומת צפי ל-3.14 דולר, הכנסותיה עמדו על 56.6 מיליארד, לעומת צפי ל-57.1 מיליארד. ההכנסות משירות הענן AWS, הנחשב למנוע צמיחה מרכזי של אמזון, עמדו על 6.7 מיליארד דולר - בהתאם לציפיות.

מנייתה של אמזון הגיבה בירידה של כ-5% בפתיחת המסחר המאוחר, שמחקה עלייה של יותר מ-7% במהלך שעות המסחר הרגילות. יש לציין שבתקופה המקבילה אשתקד מצבה של אמזון היה מרשים פחות: הרווח הנקי המתואם עמד על 0.52 דולר בלבד וההכנסות על 43.7 מיליארד דולר. ההכנסות מ-AWS עמדו אז על 4.6 מיליארד דולר.

אמזון לא רק אכזבה בגזרת ההכנסות ברבעון הזה, אלא גם בציפיות לרבעון הבא: בדוח נכתב כי היא מצפה להכנסות שינועו בין 66.5 ל-72.5 מיליארד דולר, מתחת להערכות שלפיהן הן יעמדו על 73.79 מיליארד.

הרווח הנקי הכולל ברבעון השלישי עמד על כ-2.9 מיליארד דולר. בכך ממשיכה אמזון את מגמת השיפור ברווחיותיה, לאחר שבשנים עברו היא נחשבה אמנם לחברה מצליחה, אך גם כזו שמציגה שיעורי רווחיות נמוכים לעומת ההכנסות ביחס למקובל בעולם הטכנולוגיה. עם זאת, שיעור הרווח שלה עדיין נמוך מזה של ענקיות טכנולוגיה אחרות כמו אפל, אלפאבית ופייסבוק.

בהצהרה שהוכנה מראש הדגיש מנכ"ל ומייסד אמזון, ג'ף בזוס, את חשיבותה של אמזון ביזנס, חטיבת ה-B2B של החברה: "היא הגיעה למכירות שנתיות של 10 מיליארד דולר, ומשרתת מיליוני לקוחות במגזר הציבורי והפרטי בשמונה מדינות", ציין בזוס.

שווי אמזון עמד היום בתום המסחר על כ-850 מיליארד דולר, לאחר שבתחילת החודש שעבר היא הפכה לחברה השנייה בעולם - אחרי אפל - שמגיעה לשווי של טריליון דולר.