גם ריאנאייר משנה את מדיניות הכבודה- פחות טרולי בתא הנוסעים

המדיניות החדשה, שתיכנס לתוקף ב-1 בנובמבר, קובעת כי רק נוסעי הפריוריטי יוכלו להביא עמם ל טיסה שני תיקי יד (כלומר תיק יד אישי ועוד מזוודת טרולי), ואילו שאר הנוסעים (נון-פריוריטי) יוכלו להביא למטוס תיק יד אישי אחד בלבד

מטוס של ריאנאייר / צילום: שאטרסטוק
מטוס של ריאנאייר / צילום: שאטרסטוק

אחרי וויז אייר, גם חברת הלואו קוסט ריאנאייר משנה את מדיניות הכבודה שלה. המדיניות החדשה, שתיכנס לתוקף ב-1 בנובמבר, קובעת כי רק נוסעי הפריוריטי יוכלו להביא עמם לטיסה שני תיקי יד (כלומר תיק יד אישי ועוד מזוודת טרולי), ואילו שאר הנוסעים (נון-פריוריטי) יוכלו להביא למטוס תיק יד אישי אחד בלבד - עד כה נוסעים אלה יכלו גם להעלות עמם מזוודת טרולי ללא תוספת תשלום. הנחמה לנוסעי הנון-פריוריטי היא המידות שבהן מגבילה חברת התעופה את תיק היד האישי יגדלו ב-40% לעומת המצב כיום לגודל של 40 X 20 X 25 ס"מ.

חשוב להקפיד ולבדוק את מידות התיקים מבעוד מועד. נוסעים שיגיעו עם תיק יד הגדול מהמידות שקבעה החברה (לפי מתקן שאליו אמור להיכנס התיק התקני), ישלמו במקום עוד 25 אירו/ליש"ט. בכל מקרה, מבחינת החברה תיק היד צריך להיות בגודל שמתאים לאחסון מתחת למושב של הנוסע.

נוסעי הנון-פריוריטי יכולים לרכוש תוספת שתאפשר להם להביא גם טרולי - האפשרות הראשונה היא להוסיף 6 אירו/ליש"ט לכיוון למחיר הכרטיס (או 8 אירו/ליש"ט אם התוספת נרכשה אחרי ההזמנה) ולשדרג את מעמדם לפריוריטי ובכך להוסיף טרולי (במשקל של עד 10 ק"ג) לתיק היד המותר וגם להעלות אותו עמם למטוס.

אפשרות שנייה היא לרכוש ב-8 אירו/ליש"ט הוספה של מזוודת טרולי במשקל של עד 10 אירו - אולם במסלול זה המזוודה לא תעלה עמכם לתא הנוסעים אלא תישלח לבטן המטוס.

אם מוסיפים את מזוודת הטרולי אחרי שכבר בוצעה הזמנה, התוספת תעמוד על 10 אירו/ליש"ט (תוספת שניתן לרכוש עד 40 דקות לפי הטיסה באתר החברה). נוסעים שישלמו עבור מזוודה רק עם הגיעם לשדה התעופה, ייפרדו מ-20-25 אירו/ליש"ט.

ריאנאייר מציינת כי מתוך רצון להתייעל, מסירת התיקים תתאפשר בעמדות הצ'ק-אין מראש (לפני הליך הביטחון), ולא בשער העלייה למטוס, והכול במטרה לייעל את דיוק ההמראות והנחיתות של החברה.