משרד רה"מ: משבר הטיסות הישראלי ייפתר בימים הקרובים

אחרי התערבות של משרד ראש הממשלה, ייחתם הסכם בין משרדי החוץ והאוצר • ההסכם ישפיע על כ-1,200 עובדי משרד החוץ שמועסקים באבטחה בנמלי התעופה שמהם ממריאות חברות התעופה הישראליות

אלי דפס / צלם: יובל חן
אלי דפס / צלם: יובל חן

הסכם שייחתם בימים הקרובים בין משרדי החוץ והאוצר יפוגג את הסכנה לביטולן של מאות טיסות ישראליות בלו"ז החורף של חברות התעופה הישראליות. ההסכם יגיע אחרי התערבות של משרד ראש הממשלה האמון על המל"ל (המטה לביטחון לאומי).

ברקע נזכיר כי לפני מספר חודשים שיגר משרד החוץ הודעה לאגף הביטחון של אל-על, לפיה החל בינואר 2019 יפסיק המשרד להעסיק את עובדי אבטחת הטיסות המועסקים בנמלי התעופה ברחבי העולם. מדובר בכ-1,200 עובדי משרד החוץ (עמ"י) שמועסקים בנמלי תעופה שמהם ממריאות החברות הישראליות. עובדי הביטחון פועלים לפי הנחיות והגדרות של השב"כ לחברות התעופה הישראליות.

מנכ"ל משרד החוץ, יובל רותם, שב והתריע בפני אל-על מדי כמה שבועות כי המשרד לא ישנה את עמדתו, וכי על חברת אל-על, האמונה על ביטחון שלוש חברות התעופה הישראליות, למצוא פתרון לכך. בשבוע שעבר שיגר יו"ר אל-על, אלי דפס, מכתב לאיתן בן-דוד, המשנה לראש המטה לביטחון לאומי, ובו הוא מתריע כי אם משרד החוץ לא יחזור בו, "ייעצרו כלל הטיסות הישראליות".

במכתבו טען דפס כי בחודש אוגוסט הובטח לו בשיחה טלפונית כי ייחתם הסכם בין משרד החוץ ומשרד האוצר שיאפשר את העסקת עובדי אבטחת הטיסות על-ידי משרד החוץ. על בסיס הבטחה זו החברות אף מוכרות כרטיסים לטיסות המיועדות ללו"ז החורף.

משרד החוץ הכחיש קיומו של הסכם כזה, אולם במשרד ראש הממשלה מגיבים ל"גלובס" כי הנושא נמצא בטיפול מול משרד האוצר וצפוי להיפתר בימים הקרובים.