בדרך לפשרה: אלומיי תתן לארז חשמל עוד אופציות בפרויקט מנרה

אלומיי קפיטל וארז חשמל קרובות לסיים את המחלוקות לקראת הסגירה הפיננסית של הפרויקט • הסגירה הפיננסית של פרויקט מנרה צפוי במחצית הראשונה של 2019

שלמה נחמה, בעל השליטה באלומיי קפיטל /צילום: איל יצהר
שלמה נחמה, בעל השליטה באלומיי קפיטל /צילום: איל יצהר

חברת האנרגיה אלומיי קפיטל , שבשליטת שלמה נחמה, חמי רפאל ורן פרידריך, עדכנה היום (ד') על מגעים מתקדמים לחתימה על הסכם פשרה מול חברת ארז חשמל ועם איש העסקים רענן אלוני, במסגרתו קיבלה החברה הפרטית אופציה להגדלת חלקה בפרויקט האגירה השאובה בצוק מנרה.

הפיצוי לארז חשמל מגיע על רקע מחלוקת בין השותפים בעניין שיפוץ והקמת הפרויקט. נכון להיום החברה מחזיקה ב-33% מחברת שבע מזרקות, המחזיקה ב-25% מפרויקט צוק מנרה. משכך, ארז חשמל מחזיקה ב-8.3% בשרשור בפרויקט בצוק מנרה.

כעת, ארז חשמל עשויה לקבל את האופציה לרכישה של עד 15% מהפרויקט במחיר מלא בפרמיה של 5% בשנה. האופציה ניתנה לארז חשמל על רקע דרישתה לדמי תיווך אך נראה כי באלומיי קפיטל העדיפו לתגמל את ארז חשמל בדרך של הגדלת חלקה, ובכך להגדיל את המחויבות שלה לפרויקט.

נראה כי השותפים מיהרו לנקות את המחלוקת ביניהם לקראת הסגירה הפיננסית של הפרויקט, וכדי להגיע לפתח דלתם של הבנקים עם שולחן נקי. לפי הערכות בשוק, הצפי לסגירת מימון הפרויקט הוא במחצית הראשונה של 2019.

אלומיי קפיטל בניהולו של רני פרידריך פעילה בתחום האנרגיה בארץ ובעולם. החברה משקיעה בתחנות פוטו-וולטאיות באירופה ובתחנת הכח הפרטית דוראד באשקלון. אלומיי קפיטל נסחרת בבורסה בתל אביב לפי שווי של 316 מיליון שקל, ומניותיה רשומות למסחר ב-NYSE MKT. לחברה איגרות חוב בתל אביב בהיקף של כ-127 מיליון שקל בסדרה א', והיקף של כ-123 מיליון שקל בסדרה ב'.