בגולדמן זאקס סבורים שחולשת מניית טבע היא הזדמנות קנייה

האנליסטית ג'יימי רובין נתנה המלצת "קנייה" במחיר יעד שגבוה כמעט ב-40% ממחיר המניה הנוכחי

בגולדמן זאקס מתקשים להבין מה עומד מאחורי הירידה החדה במניית טבע   בימים האחרונים (כ-14% בשבעה ימי מסחר בניו-יורק) וסבורים כי החולשה במניה מהווה הזדמנות קנייה. האנליסטית ג'יימי רובין מגולדמן זאקס ממשיכה לתת על מניית טבע המלצת "קנייה" ומכניסה אותה גם לרשימת המומלצות ביותר (conviction list), כשמחיר היעד למניה הוא 30 דולר - כמעט 40% מעל המחיר הנוכחי. טבע נסחרת בבורסות ניו-יורק ותל-אביב בשווי של 21.9 מיליארד דולר.

להערכת האנליסטית, החששות האחרונים בשוק, בין היתר בשל אישור התרופה המתחרה למיגרנה של חברת אלי-לילי, כבר היו צפויים; לעומת זאת, היה שטף של חדשות חיוביות - אישור התרופה Ajovy למיגרנה, אישור שיווק לגרסה גנרית ל-Cialis ושיווק בלעדי לגרסה גנרית של אפיפן - כולם גורמים שלדברי רובין מוערכים בחסר בשוק, בעוד שהם מדגישים לדעתה את "הביצועים הכמעט מושלמים" מאז כניסת קאר שולץ לתפקיד המנכ"ל בשלהי 2017. "אחרי שנתיים של פספוסים בדוחות והורדות תחזיות לאחר רכישת אקטביס, תחת מנהיגותו של שולץ טבע עקפה והעלתה תחזיות פעמיים השנה", היא כותבת, בין היתר לדבריה בזכות "הגנה טובה מהצפוי על נתח השוק של הקופקסון".

רובין מציינת ש-70% מהאנליסטים מחזיקים בהמלצות נייטרליות או שליליות על מניית טבע, אך לדבריה, "בעוד שאיננו יכולים לשלוט על התנודתיות, בטווח של 12 חודשים אנחנו רואים אפסייד משמעותי במניית טבע".